Exportación Completada — 

Self-Regulation Strategy for Online Collaborative Work of University Students

Descripción del Articulo

In the context of the pandemic, the research addresses the effects of self-regulation in online collaborative learning (ACL) among university students. A quantitative approach with a quasiexperimental design was used, applying ACL pretest and posttest surveys to a control and experimental group. 80...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Navas Gotopo, Soratna, Palacios-Núñez, Madeleine Lourdes, Olaya Rodríguez, Jorge Luis, Larrea Morales, Liliana Janet, Barazorda Puga, Nancy
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Autónoma del Perú
Repositorio:AUTONOMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.autonoma.edu.pe:20.500.13067/3480
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.13067/3480
https://doi.org/10.18687/LACCEI2024.1.1.1486
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estrategia de autorregulación
Aprendizaje colaborativo en línea
Estudiantes
Enseñanza superior
Tecnología de la información y la comunicación
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00
Descripción
Sumario:In the context of the pandemic, the research addresses the effects of self-regulation in online collaborative learning (ACL) among university students. A quantitative approach with a quasiexperimental design was used, applying ACL pretest and posttest surveys to a control and experimental group. 80 Business Administration students were selected, divided equally between the two groups. The results demonstrate that the application of selfregulation strategies positively influences online collaborative work, strengthening five key dimensions. This study highlights the importance of self-regulation in university virtual environments to enhance collaborative learning
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).