Learning based on challenges in the previous and continuous training of pedagogy students for alternative basic education
Descripción del Articulo
The progress of a research project is presented, in its phase of cabinet work on learning based on challenges to be experienced with students from a university training program in alternative basic education.Pedagogy as a science of education welcomes other successful practical disciplines, one is t...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista UMCH - Educa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/154 |
Enlace del recurso: | http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/154 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje experiencial Pedagogía Problema Reto Investigación Respuestas Educación Básica Alternativa |
id |
2617-0337_475c48eecbcf62aa7aee81d944761dc3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.umch.edu.pe:article/154 |
network_acronym_str |
2617-0337 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UMCH - Educa |
spelling |
Learning based on challenges in the previous and continuous training of pedagogy students for alternative basic educationAprendizajes basados en retos en la formación previa y continua de estudiantes de pedagogía para educación básica alternativaRodríguez de los Ríos, Luis AlbertoPumayauli Zavaleta, Héctor JuanDelgado Herencia, César HildebrandoAprendizaje experiencialPedagogíaProblemaRetoInvestigaciónRespuestasEducación Básica AlternativaThe progress of a research project is presented, in its phase of cabinet work on learning based on challenges to be experienced with students from a university training program in alternative basic education.Pedagogy as a science of education welcomes other successful practical disciplines, one is the challenge-based learning technique-CBL-, that changes the currently dominant frontist learning sessions in ABE. As such, it can be applied to various educational situations in institutions, in the case of the teaching / learning process of previous and continuous professional training of teachers for this modality. The main idea of the technique, the students build a relevant challenge / problem in the community, advance their research and communicate the results through digital means, as well as use the protocols for future applications, this is achieved in the four-phase sessions: the challenge, research, results and communication. The technique has benefits as limitations.Se presenta el avance de un proyecto de investigación, en su fase de trabajo de gabinete sobre el aprendizaje basado en retos (ABR) a experimentarse con estudiantes de un programa de formación universitaria en educación básica alternativa (EBA), asimismo en talleres sobre de ciudadanía plena en docentes de la modalidad en servicio. La pedagogía como ciencia de la educación acoge de otras disciplinas prácticas exitosas, una es la técnica de ABR, que cambia las sesiones de aprendizajes frentistas actualmente dominantes en EBA. Como tal, puede aplicarse a diversas situaciones educativas en las instituciones, para el caso al proceso de enseñanza/aprendizaje de formación profesional previa y continua de docentes para esa modalidad. La idea principal de la técnica, los estudiantes construyan un reto/problema relevante en la comunidad, avanzan a su investigación y comunican los resultados mediante medios digitales, así como utilizan los protocolos para futuras aplicaciones, esto se logra en las jornadas de cuatro fases: el reto, la investigación, los resultados y la comunicación. La técnica tiene bondades como limitaciones.Universidad Marcelino Champagnat2020-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/15410.35756/educaumch.202016.154EDUCA UMCH Journal; No 16 (2020): Revista Educa - UMCH N°15 2020 (july - december); 13Revista EDUCA UMCH; Núm. 16 (2020): Revista Educa - UMCH N°16 2020 (julio - diciembre); 132617-03372617-808710.35756/educaumch.202016reponame:Revista UMCH - Educainstname:Universidad Marcelino Champagnatinstacron:UMCHspahttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/154/10710.35756/educaumch.202016.154.107Copyright (c) 2020 Luis Alberto Rodríguez de los Ríos, Héctor Juan Pumayauli Zavaleta, César Hildebrando Delgado Herenciahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-03T15:45:33Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning based on challenges in the previous and continuous training of pedagogy students for alternative basic education Aprendizajes basados en retos en la formación previa y continua de estudiantes de pedagogía para educación básica alternativa |
title |
Learning based on challenges in the previous and continuous training of pedagogy students for alternative basic education |
spellingShingle |
Learning based on challenges in the previous and continuous training of pedagogy students for alternative basic education Rodríguez de los Ríos, Luis Alberto Aprendizaje experiencial Pedagogía Problema Reto Investigación Respuestas Educación Básica Alternativa |
title_short |
Learning based on challenges in the previous and continuous training of pedagogy students for alternative basic education |
title_full |
Learning based on challenges in the previous and continuous training of pedagogy students for alternative basic education |
title_fullStr |
Learning based on challenges in the previous and continuous training of pedagogy students for alternative basic education |
title_full_unstemmed |
Learning based on challenges in the previous and continuous training of pedagogy students for alternative basic education |
title_sort |
Learning based on challenges in the previous and continuous training of pedagogy students for alternative basic education |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodríguez de los Ríos, Luis Alberto Pumayauli Zavaleta, Héctor Juan Delgado Herencia, César Hildebrando |
author |
Rodríguez de los Ríos, Luis Alberto |
author_facet |
Rodríguez de los Ríos, Luis Alberto Pumayauli Zavaleta, Héctor Juan Delgado Herencia, César Hildebrando |
author_role |
author |
author2 |
Pumayauli Zavaleta, Héctor Juan Delgado Herencia, César Hildebrando |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Aprendizaje experiencial Pedagogía Problema Reto Investigación Respuestas Educación Básica Alternativa |
topic |
Aprendizaje experiencial Pedagogía Problema Reto Investigación Respuestas Educación Básica Alternativa |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The progress of a research project is presented, in its phase of cabinet work on learning based on challenges to be experienced with students from a university training program in alternative basic education.Pedagogy as a science of education welcomes other successful practical disciplines, one is the challenge-based learning technique-CBL-, that changes the currently dominant frontist learning sessions in ABE. As such, it can be applied to various educational situations in institutions, in the case of the teaching / learning process of previous and continuous professional training of teachers for this modality. The main idea of the technique, the students build a relevant challenge / problem in the community, advance their research and communicate the results through digital means, as well as use the protocols for future applications, this is achieved in the four-phase sessions: the challenge, research, results and communication. The technique has benefits as limitations. Se presenta el avance de un proyecto de investigación, en su fase de trabajo de gabinete sobre el aprendizaje basado en retos (ABR) a experimentarse con estudiantes de un programa de formación universitaria en educación básica alternativa (EBA), asimismo en talleres sobre de ciudadanía plena en docentes de la modalidad en servicio. La pedagogía como ciencia de la educación acoge de otras disciplinas prácticas exitosas, una es la técnica de ABR, que cambia las sesiones de aprendizajes frentistas actualmente dominantes en EBA. Como tal, puede aplicarse a diversas situaciones educativas en las instituciones, para el caso al proceso de enseñanza/aprendizaje de formación profesional previa y continua de docentes para esa modalidad. La idea principal de la técnica, los estudiantes construyan un reto/problema relevante en la comunidad, avanzan a su investigación y comunican los resultados mediante medios digitales, así como utilizan los protocolos para futuras aplicaciones, esto se logra en las jornadas de cuatro fases: el reto, la investigación, los resultados y la comunicación. La técnica tiene bondades como limitaciones. |
description |
The progress of a research project is presented, in its phase of cabinet work on learning based on challenges to be experienced with students from a university training program in alternative basic education.Pedagogy as a science of education welcomes other successful practical disciplines, one is the challenge-based learning technique-CBL-, that changes the currently dominant frontist learning sessions in ABE. As such, it can be applied to various educational situations in institutions, in the case of the teaching / learning process of previous and continuous professional training of teachers for this modality. The main idea of the technique, the students build a relevant challenge / problem in the community, advance their research and communicate the results through digital means, as well as use the protocols for future applications, this is achieved in the four-phase sessions: the challenge, research, results and communication. The technique has benefits as limitations. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-10 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/154 10.35756/educaumch.202016.154 |
url |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/154 |
identifier_str_mv |
10.35756/educaumch.202016.154 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/154/107 10.35756/educaumch.202016.154.107 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Luis Alberto Rodríguez de los Ríos, Héctor Juan Pumayauli Zavaleta, César Hildebrando Delgado Herencia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Luis Alberto Rodríguez de los Ríos, Héctor Juan Pumayauli Zavaleta, César Hildebrando Delgado Herencia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCA UMCH Journal; No 16 (2020): Revista Educa - UMCH N°15 2020 (july - december); 13 Revista EDUCA UMCH; Núm. 16 (2020): Revista Educa - UMCH N°16 2020 (julio - diciembre); 13 2617-0337 2617-8087 10.35756/educaumch.202016 reponame:Revista UMCH - Educa instname:Universidad Marcelino Champagnat instacron:UMCH |
reponame_str |
Revista UMCH - Educa |
collection |
Revista UMCH - Educa |
instname_str |
Universidad Marcelino Champagnat |
instacron_str |
UMCH |
institution |
UMCH |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701561133362577408 |
score |
13.971837 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).