The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education

Descripción del Articulo

The present work aims to analyze the linguistic phenomenon of the echolalia in Autism Spectrum Disorder (ASD), addressing the rights and challenges, as well as the mechanisms of inclusion in the educational space. This is an asystematic review of literature that leads to the reflection and problemat...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: De Castro Fregnan, Marina, Neto Godoy, Leticia, Laudelino Neto, Alessandra, Cortez Bacha, Stella Maris, García Merino, Luis Santiago
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revista UCV-HACER
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1440
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1440
Nivel de acceso:acceso abierto
id 2414-8695_f3161f0f36cb7c0b153c2f917e23bf11
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1440
network_acronym_str 2414-8695
repository_id_str
network_name_str Revista UCV-HACER
spelling The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive educationEl fenómeno del lenguaje de la ecolalia en los trastornos del espectro autista y el derecho y los desafíos de la educación inclusivaDe Castro Fregnan, MarinaNeto Godoy, LeticiaLaudelino Neto, AlessandraCortez Bacha, Stella MarisGarcía Merino, Luis SantiagoThe present work aims to analyze the linguistic phenomenon of the echolalia in Autism Spectrum Disorder (ASD), addressing the rights and challenges, as well as the mechanisms of inclusion in the educational space. This is an asystematic review of literature that leads to the reflection and problematization of the inclusion policies of people with ASD. Children with ASD usually present difficulties in the functional use of language, independent of the conceptual approach, representing one of the fundamental aspects of the pathology. It is necessary to implement specific education and training of teachers and professionals in the field of education, and the tendency of students with ASD to semantic difficulties and in more serious cases, in the pragmatics of language.  El presente trabajo tiene como objetivo analizar el fenómeno lingüístico de la ecolalia en el trastorno del espectro autista (TEA), abordando los derechos y desafíos, así como los mecanismos de inclusión en el espacio educativo. Esta es una revisión asistemática de la literatura que conduce a la reflexión y la problematización de las políticas de inclusión de las personas con TEA. Los niños con TEA generalmente presentan dificultades en el uso funcional del lenguaje, independientemente del enfoque conceptual, que representa uno de los aspectos fundamentales de la patología. Es necesario implementar capacitación específica y capacitación de docentes y profesionales en el campo de la educación, y la tendencia de los estudiantes con TEA a las dificultades semánticas y, en casos más serios, a la pragmática del lenguaje.  Universidad César Vallejo Campus Chiclayo2018-06-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/144010.18050/ucv-hacer.v7i2.1440UCV HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 21 - 25UCV-HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 21 - 252414-86952305-855210.18050/ucv-hacer.v7i2reponame:Revista UCV-HACERinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1440/1150Derechos de autor 2018 UCV-HACERhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:05:35Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education
El fenómeno del lenguaje de la ecolalia en los trastornos del espectro autista y el derecho y los desafíos de la educación inclusiva
title The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education
spellingShingle The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education
De Castro Fregnan, Marina
title_short The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education
title_full The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education
title_fullStr The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education
title_full_unstemmed The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education
title_sort The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education
dc.creator.none.fl_str_mv De Castro Fregnan, Marina
Neto Godoy, Leticia
Laudelino Neto, Alessandra
Cortez Bacha, Stella Maris
García Merino, Luis Santiago
author De Castro Fregnan, Marina
author_facet De Castro Fregnan, Marina
Neto Godoy, Leticia
Laudelino Neto, Alessandra
Cortez Bacha, Stella Maris
García Merino, Luis Santiago
author_role author
author2 Neto Godoy, Leticia
Laudelino Neto, Alessandra
Cortez Bacha, Stella Maris
García Merino, Luis Santiago
author2_role author
author
author
author
dc.description.none.fl_txt_mv The present work aims to analyze the linguistic phenomenon of the echolalia in Autism Spectrum Disorder (ASD), addressing the rights and challenges, as well as the mechanisms of inclusion in the educational space. This is an asystematic review of literature that leads to the reflection and problematization of the inclusion policies of people with ASD. Children with ASD usually present difficulties in the functional use of language, independent of the conceptual approach, representing one of the fundamental aspects of the pathology. It is necessary to implement specific education and training of teachers and professionals in the field of education, and the tendency of students with ASD to semantic difficulties and in more serious cases, in the pragmatics of language.  
El presente trabajo tiene como objetivo analizar el fenómeno lingüístico de la ecolalia en el trastorno del espectro autista (TEA), abordando los derechos y desafíos, así como los mecanismos de inclusión en el espacio educativo. Esta es una revisión asistemática de la literatura que conduce a la reflexión y la problematización de las políticas de inclusión de las personas con TEA. Los niños con TEA generalmente presentan dificultades en el uso funcional del lenguaje, independientemente del enfoque conceptual, que representa uno de los aspectos fundamentales de la patología. Es necesario implementar capacitación específica y capacitación de docentes y profesionales en el campo de la educación, y la tendencia de los estudiantes con TEA a las dificultades semánticas y, en casos más serios, a la pragmática del lenguaje.  
description The present work aims to analyze the linguistic phenomenon of the echolalia in Autism Spectrum Disorder (ASD), addressing the rights and challenges, as well as the mechanisms of inclusion in the educational space. This is an asystematic review of literature that leads to the reflection and problematization of the inclusion policies of people with ASD. Children with ASD usually present difficulties in the functional use of language, independent of the conceptual approach, representing one of the fundamental aspects of the pathology. It is necessary to implement specific education and training of teachers and professionals in the field of education, and the tendency of students with ASD to semantic difficulties and in more serious cases, in the pragmatics of language.  
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-07
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1440
10.18050/ucv-hacer.v7i2.1440
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1440
identifier_str_mv 10.18050/ucv-hacer.v7i2.1440
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1440/1150
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 UCV-HACER
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 UCV-HACER
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo Campus Chiclayo
publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo Campus Chiclayo
dc.source.none.fl_str_mv UCV HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 21 - 25
UCV-HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 21 - 25
2414-8695
2305-8552
10.18050/ucv-hacer.v7i2
reponame:Revista UCV-HACER
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
reponame_str Revista UCV-HACER
collection Revista UCV-HACER
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701652999611351040
score 13.814859
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).