The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education
Descripción del Articulo
The present work aims to analyze the linguistic phenomenon of the echolalia in Autism Spectrum Disorder (ASD), addressing the rights and challenges, as well as the mechanisms of inclusion in the educational space. This is an asystematic review of literature that leads to the reflection and problemat...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revista UCV-HACER |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1440 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1440 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
2414-8695_f3161f0f36cb7c0b153c2f917e23bf11 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1440 |
network_acronym_str |
2414-8695 |
repository_id_str |
|
network_name_str |
Revista UCV-HACER |
spelling |
The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive educationEl fenómeno del lenguaje de la ecolalia en los trastornos del espectro autista y el derecho y los desafíos de la educación inclusivaDe Castro Fregnan, MarinaNeto Godoy, LeticiaLaudelino Neto, AlessandraCortez Bacha, Stella MarisGarcía Merino, Luis SantiagoThe present work aims to analyze the linguistic phenomenon of the echolalia in Autism Spectrum Disorder (ASD), addressing the rights and challenges, as well as the mechanisms of inclusion in the educational space. This is an asystematic review of literature that leads to the reflection and problematization of the inclusion policies of people with ASD. Children with ASD usually present difficulties in the functional use of language, independent of the conceptual approach, representing one of the fundamental aspects of the pathology. It is necessary to implement specific education and training of teachers and professionals in the field of education, and the tendency of students with ASD to semantic difficulties and in more serious cases, in the pragmatics of language. El presente trabajo tiene como objetivo analizar el fenómeno lingüístico de la ecolalia en el trastorno del espectro autista (TEA), abordando los derechos y desafíos, así como los mecanismos de inclusión en el espacio educativo. Esta es una revisión asistemática de la literatura que conduce a la reflexión y la problematización de las políticas de inclusión de las personas con TEA. Los niños con TEA generalmente presentan dificultades en el uso funcional del lenguaje, independientemente del enfoque conceptual, que representa uno de los aspectos fundamentales de la patología. Es necesario implementar capacitación específica y capacitación de docentes y profesionales en el campo de la educación, y la tendencia de los estudiantes con TEA a las dificultades semánticas y, en casos más serios, a la pragmática del lenguaje. Universidad César Vallejo Campus Chiclayo2018-06-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/144010.18050/ucv-hacer.v7i2.1440UCV HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 21 - 25UCV-HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 21 - 252414-86952305-855210.18050/ucv-hacer.v7i2reponame:Revista UCV-HACERinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1440/1150Derechos de autor 2018 UCV-HACERhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:05:35Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education El fenómeno del lenguaje de la ecolalia en los trastornos del espectro autista y el derecho y los desafíos de la educación inclusiva |
title |
The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education |
spellingShingle |
The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education De Castro Fregnan, Marina |
title_short |
The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education |
title_full |
The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education |
title_fullStr |
The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education |
title_full_unstemmed |
The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education |
title_sort |
The language phenomenon of ecolalia in autism spectrum disorders and the right and challenges of inclusive education |
dc.creator.none.fl_str_mv |
De Castro Fregnan, Marina Neto Godoy, Leticia Laudelino Neto, Alessandra Cortez Bacha, Stella Maris García Merino, Luis Santiago |
author |
De Castro Fregnan, Marina |
author_facet |
De Castro Fregnan, Marina Neto Godoy, Leticia Laudelino Neto, Alessandra Cortez Bacha, Stella Maris García Merino, Luis Santiago |
author_role |
author |
author2 |
Neto Godoy, Leticia Laudelino Neto, Alessandra Cortez Bacha, Stella Maris García Merino, Luis Santiago |
author2_role |
author author author author |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The present work aims to analyze the linguistic phenomenon of the echolalia in Autism Spectrum Disorder (ASD), addressing the rights and challenges, as well as the mechanisms of inclusion in the educational space. This is an asystematic review of literature that leads to the reflection and problematization of the inclusion policies of people with ASD. Children with ASD usually present difficulties in the functional use of language, independent of the conceptual approach, representing one of the fundamental aspects of the pathology. It is necessary to implement specific education and training of teachers and professionals in the field of education, and the tendency of students with ASD to semantic difficulties and in more serious cases, in the pragmatics of language. El presente trabajo tiene como objetivo analizar el fenómeno lingüístico de la ecolalia en el trastorno del espectro autista (TEA), abordando los derechos y desafíos, así como los mecanismos de inclusión en el espacio educativo. Esta es una revisión asistemática de la literatura que conduce a la reflexión y la problematización de las políticas de inclusión de las personas con TEA. Los niños con TEA generalmente presentan dificultades en el uso funcional del lenguaje, independientemente del enfoque conceptual, que representa uno de los aspectos fundamentales de la patología. Es necesario implementar capacitación específica y capacitación de docentes y profesionales en el campo de la educación, y la tendencia de los estudiantes con TEA a las dificultades semánticas y, en casos más serios, a la pragmática del lenguaje. |
description |
The present work aims to analyze the linguistic phenomenon of the echolalia in Autism Spectrum Disorder (ASD), addressing the rights and challenges, as well as the mechanisms of inclusion in the educational space. This is an asystematic review of literature that leads to the reflection and problematization of the inclusion policies of people with ASD. Children with ASD usually present difficulties in the functional use of language, independent of the conceptual approach, representing one of the fundamental aspects of the pathology. It is necessary to implement specific education and training of teachers and professionals in the field of education, and the tendency of students with ASD to semantic difficulties and in more serious cases, in the pragmatics of language. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-07 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1440 10.18050/ucv-hacer.v7i2.1440 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1440 |
identifier_str_mv |
10.18050/ucv-hacer.v7i2.1440 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1440/1150 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 UCV-HACER http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 UCV-HACER http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo Campus Chiclayo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo Campus Chiclayo |
dc.source.none.fl_str_mv |
UCV HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 21 - 25 UCV-HACER; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 21 - 25 2414-8695 2305-8552 10.18050/ucv-hacer.v7i2 reponame:Revista UCV-HACER instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
reponame_str |
Revista UCV-HACER |
collection |
Revista UCV-HACER |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701652999611351040 |
score |
13.814859 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).