Labor environment and its relationship with the quality of services in the district restaurants of Miraflores, Lima-Peru
Descripción del Articulo
To determine the level of satisfaction in restaurants of Miraflores city and the relationship between customers satisfaction and the the working environment this study was done. 150 restaurant workers and 150 consumers were surveyed. Data were collected and processed using logistic regression techni...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Universidad Le Cordon Bleu |
| Repositorio: | Revista ULCB - Revista de investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.52.234.130.152:article/97 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/97 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Environmental workplace, Service quality, Customer`s satisfaction Ambiente laboral, calidad de servicios,satisfacción del cliente |
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Revista ULCB - Revista de investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu |
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Labor environment and its relationship with the quality of services in the district restaurants of Miraflores, Lima-PeruAmbiente laboral y su relación con la calidad de servicios en los restaurantes del distrito de Miraflores, Lima-PerúUribe Hernández, Yrene C.Horna Bances, Esteban VicenteTamara Tamariz, Stalein J.Ochoa Paredes, F. FernandoEnvironmental workplace, Service quality, Customer`s satisfactionAmbiente laboral, calidad de servicios,satisfacción del clienteTo determine the level of satisfaction in restaurants of Miraflores city and the relationship between customers satisfaction and the the working environment this study was done. 150 restaurant workers and 150 consumers were surveyed. Data were collected and processed using logistic regression technique.The most outstanding result was the high level of satisfaction shown by both the internal and the external clients and the statistically significative relationship between the satusfaction level of workers with customersCon el objetivo de determinar el nivel de satisfacción en los restaurantes en el distrito de Miraflores y la relación entre satisfacción del cliente y el ambiente laboral, se llevó a cabo el presente estudio. Para lo cual se encuestaron 150 clientes internos (empleados) y externos (comensales). Los datos se colectaron mediante sendas encuestas y se procesaron usando el método de regresión logística.El resultado más saltante fue el alto nivel de satisfacción mostrado tanto por los clientes internos (empleados) como los externos (comensales) y el que la satisfacción del cliente interno tiene relación directa significativa con la satisfacción del cliente externoUniversidad Le Cordon Bleu2018-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/9710.36955/RIULCB.2018v5n1.006Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 81-912409-1537reponame:Revista ULCB - Revista de investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleuinstname:Universidad Le Cordon Bleuinstacron:ULCBspahttps://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/97/240Derechos de autor 2018 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleuhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:35:35Zmail@mail.com - |
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To determine the level of satisfaction in restaurants of Miraflores city and the relationship between customers satisfaction and the the working environment this study was done. 150 restaurant workers and 150 consumers were surveyed. Data were collected and processed using logistic regression technique.The most outstanding result was the high level of satisfaction shown by both the internal and the external clients and the statistically significative relationship between the satusfaction level of workers with customers |
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