The Vark Learning Styles among University Students of Business Schools
Descripción del Articulo
The aim of this research was to know the learning styles in the students of the business schools of a private university in the Department of Lambayeque. An applied survey, a test of VARK learning styles, was applied to 218 university students (71 students of Administration and 147 students of Inter...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/254 |
Enlace del recurso: | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Learning Styles; VARK; Multimodal Learning; Reading/Writing Learning; Undergraduate Students Estilos de aprendizaje; VARK; Aprendizaje multimodal; Aprendizaje lecto/escritora; Estudiantes de pregrado |
id |
2310-4635_810e7797dfa577c36ff608de2a09e90c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/254 |
network_acronym_str |
2310-4635 |
network_name_str |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
spelling |
The Vark Learning Styles among University Students of Business SchoolsLos estilos de aprendizaje Vark en estudiantes universitarios de las escuelas de negociosEspinoza-Poves, Jenny L.Miranda-Vílchez, Walter A.Chafloque-Céspedes, RaquelLearning Styles; VARK; Multimodal Learning; Reading/Writing Learning; Undergraduate StudentsEstilos de aprendizaje; VARK; Aprendizaje multimodal; Aprendizaje lecto/escritora; Estudiantes de pregradoThe aim of this research was to know the learning styles in the students of the business schools of a private university in the Department of Lambayeque. An applied survey, a test of VARK learning styles, was applied to 218 university students (71 students of Administration and 147 students of International Business Administration), from the II to X term of the business schools of said University. During the first semester of the 2018, it was found that 25.5% of students have a multimodal learning style. It was also found that age is significantly associated with learning styles. Finally, a significant relationship between the learning style and the professional school is demonstrated. On the one hand the Administration students have mostly a multimodal learning style (two or more styles), while international business students have a reading/writing learning style.La presente investigación tuvo como objetivo conocer los estilos de aprendizaje en los estudiantes de las escuelas de negocios de una universidad privada del departamento de Lambayeque. Mediante una encuesta aplicada, prueba de estilos de aprendizaje VARK, a 218 universitarios/as (71 estudiantes de Administración y 147 estudiantes de Administración de Negocios Internacionales), del II al X ciclo de las escuelas de negocios de dicha universidad durante el primer semestre del 2018. Se encontró que el 25.5% de los/as estudiantes tienen un estilo de aprendizaje multimodal; asimismo, se halló que la edad está asociada significativamente a los estilos de aprendizaje. Finalmente, se demuestra una relación significativa del estilo de aprendizaje y la escuela profesional, de un lado los/las estudiantes de Administración tienen en su mayoría un estilo de aprendizaje multimodal (dos o más estilos); mientras que los/las estudiantes de Negocios Internacionales tienen un estilo de aprendizaje lecto/escritora.Universidad San Ignacio de Loyola S.A.2019-04-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/25410.20511/pyr2019.v7n2.254Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 384-414Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 384-414Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 384-4142310-46352307-799910.20511/pyr2019.v7n2reponame:Revista USIL - Propósitos y Representacionesinstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/622http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/679http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/840http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/841Copyright (c) 2019 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-08T18:35:31Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Vark Learning Styles among University Students of Business Schools Los estilos de aprendizaje Vark en estudiantes universitarios de las escuelas de negocios |
title |
The Vark Learning Styles among University Students of Business Schools |
spellingShingle |
The Vark Learning Styles among University Students of Business Schools Espinoza-Poves, Jenny L. Learning Styles; VARK; Multimodal Learning; Reading/Writing Learning; Undergraduate Students Estilos de aprendizaje; VARK; Aprendizaje multimodal; Aprendizaje lecto/escritora; Estudiantes de pregrado |
title_short |
The Vark Learning Styles among University Students of Business Schools |
title_full |
The Vark Learning Styles among University Students of Business Schools |
title_fullStr |
The Vark Learning Styles among University Students of Business Schools |
title_full_unstemmed |
The Vark Learning Styles among University Students of Business Schools |
title_sort |
The Vark Learning Styles among University Students of Business Schools |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Espinoza-Poves, Jenny L. Miranda-Vílchez, Walter A. Chafloque-Céspedes, Raquel |
author |
Espinoza-Poves, Jenny L. |
author_facet |
Espinoza-Poves, Jenny L. Miranda-Vílchez, Walter A. Chafloque-Céspedes, Raquel |
author_role |
author |
author2 |
Miranda-Vílchez, Walter A. Chafloque-Céspedes, Raquel |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.none.fl_str_mv |
Learning Styles; VARK; Multimodal Learning; Reading/Writing Learning; Undergraduate Students Estilos de aprendizaje; VARK; Aprendizaje multimodal; Aprendizaje lecto/escritora; Estudiantes de pregrado |
topic |
Learning Styles; VARK; Multimodal Learning; Reading/Writing Learning; Undergraduate Students Estilos de aprendizaje; VARK; Aprendizaje multimodal; Aprendizaje lecto/escritora; Estudiantes de pregrado |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The aim of this research was to know the learning styles in the students of the business schools of a private university in the Department of Lambayeque. An applied survey, a test of VARK learning styles, was applied to 218 university students (71 students of Administration and 147 students of International Business Administration), from the II to X term of the business schools of said University. During the first semester of the 2018, it was found that 25.5% of students have a multimodal learning style. It was also found that age is significantly associated with learning styles. Finally, a significant relationship between the learning style and the professional school is demonstrated. On the one hand the Administration students have mostly a multimodal learning style (two or more styles), while international business students have a reading/writing learning style. La presente investigación tuvo como objetivo conocer los estilos de aprendizaje en los estudiantes de las escuelas de negocios de una universidad privada del departamento de Lambayeque. Mediante una encuesta aplicada, prueba de estilos de aprendizaje VARK, a 218 universitarios/as (71 estudiantes de Administración y 147 estudiantes de Administración de Negocios Internacionales), del II al X ciclo de las escuelas de negocios de dicha universidad durante el primer semestre del 2018. Se encontró que el 25.5% de los/as estudiantes tienen un estilo de aprendizaje multimodal; asimismo, se halló que la edad está asociada significativamente a los estilos de aprendizaje. Finalmente, se demuestra una relación significativa del estilo de aprendizaje y la escuela profesional, de un lado los/las estudiantes de Administración tienen en su mayoría un estilo de aprendizaje multimodal (dos o más estilos); mientras que los/las estudiantes de Negocios Internacionales tienen un estilo de aprendizaje lecto/escritora. |
description |
The aim of this research was to know the learning styles in the students of the business schools of a private university in the Department of Lambayeque. An applied survey, a test of VARK learning styles, was applied to 218 university students (71 students of Administration and 147 students of International Business Administration), from the II to X term of the business schools of said University. During the first semester of the 2018, it was found that 25.5% of students have a multimodal learning style. It was also found that age is significantly associated with learning styles. Finally, a significant relationship between the learning style and the professional school is demonstrated. On the one hand the Administration students have mostly a multimodal learning style (two or more styles), while international business students have a reading/writing learning style. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254 10.20511/pyr2019.v7n2.254 |
url |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2019.v7n2.254 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/622 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/679 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/840 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/254/841 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola S.A. |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola S.A. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 384-414 Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 384-414 Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 384-414 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2019.v7n2 reponame:Revista USIL - Propósitos y Representaciones instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
reponame_str |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
collection |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1684465319327825920 |
score |
13.784187 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).