Modelling modern qualification upgrade courses for teachers-philologists: from demand to implementation
Descripción del Articulo
The article is aimed at researching the possibility of introducing the qualifications upgrade courses for teachers-philologists offering them individual practice-oriented development trajectories based on their level of ambition and evaluation of their performance by independent experts. In our rese...
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/712 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/712 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | competence, qualification upgrade, individual potential, modular program, quality of education. Competencia, actualización de calificación, potencial individual, programa modular, calidad de la educación. |
id |
2304-0335_bbe42962ad9b8a6c09f30bb367950ca2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/712 |
network_acronym_str |
2304-0335 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
spelling |
Modelling modern qualification upgrade courses for teachers-philologists: from demand to implementationElaboración de cursos modernos de actualización de calificaciones para profesores-filólogos: de la demanda a su implementaciónA. Zhindeeva, Elena A. Belova, Natalya E. Kamilova, Saodat V. Karabanova, Nadezhda V. Utkina, Tatiana I. Shvechkova, Natalia competence, qualification upgrade, individual potential, modular program, quality of education.Competencia, actualización de calificación, potencial individual, programa modular, calidad de la educación.The article is aimed at researching the possibility of introducing the qualifications upgrade courses for teachers-philologists offering them individual practice-oriented development trajectories based on their level of ambition and evaluation of their performance by independent experts. In our research, we relied on the system-activity approach enriched with the personality-oriented approach to the training of language and literature teachers. Methodologically the research was supported by various theoretical and empirical methods including pedagogical observation, analysis, synthesis and abstracting. This paper provides substantiation for introduction in the design practice of qualifications upgrade courses of a modular principle assuming the right of teachers to choose the course content. In the conclusion, it is shown that the qualifications upgrade course consists of a set of practice-oriented materials, which will allow students to independently plan their learning content by selecting individual components of the program. The paper findings have a practical value for modernization of education and for strengthening the competitiveness of a teacher-philologist through the qualifications upgrade courses.El siguiente artículo tiene como objetivo investigar la posibilidad de introducir los cursos de actualización de calificaciones para profesores-filólogos ofreciéndoles trayectorias de desarrollo orientadas a la práctica individual en función de su nivel de ambición y evaluación de su desempeño por expertos independientes. En nuestra investigación, nos basamos en el enfoque de actividad del sistema enriquecido con el enfoque orientado a la personalidad para la formación de profesores de lengua y literatura. Metodológicamente, la investigación fue apoyada por varios métodos teóricos y empíricos que incluyen la observación pedagógica, el análisis, la síntesis y la abstracción. Este documento proporciona fundamento para la introducción en la práctica de diseño de cursos de actualización de calificaciones de un principio modular que asume el derecho de los profesores a elegir el contenido del curso. En la conclusión, se muestra que el curso de actualización de calificaciones consiste en un conjunto de materiales orientados a la práctica, que permitirán a los estudiantes planificar de forma independiente su contenido de aprendizaje mediante la selección de componentes individuales del programa. Los hallazgos del trabajo tienen un valor práctico para la modernización de la educación y para fortalecer la competitividad de un profesor-filólogo a través de los cursos de actualización de calificaciones.Universidad Peruana Unión2021-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/71210.17162/au.v11i3.712Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 370 - 3822304-03352225-713610.17162/au.v11i3reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/712/788Derechos de autor 2021 Elena A. Zhindeeva, Natalya A. Belova, Saodat E. Kamilova, Nadezhda V. Karabanova, Tatiana V. Utkina, Natalia I. Shvechkovahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Modelling modern qualification upgrade courses for teachers-philologists: from demand to implementation Elaboración de cursos modernos de actualización de calificaciones para profesores-filólogos: de la demanda a su implementación |
title |
Modelling modern qualification upgrade courses for teachers-philologists: from demand to implementation |
spellingShingle |
Modelling modern qualification upgrade courses for teachers-philologists: from demand to implementation A. Zhindeeva, Elena competence, qualification upgrade, individual potential, modular program, quality of education. Competencia, actualización de calificación, potencial individual, programa modular, calidad de la educación. |
title_short |
Modelling modern qualification upgrade courses for teachers-philologists: from demand to implementation |
title_full |
Modelling modern qualification upgrade courses for teachers-philologists: from demand to implementation |
title_fullStr |
Modelling modern qualification upgrade courses for teachers-philologists: from demand to implementation |
title_full_unstemmed |
Modelling modern qualification upgrade courses for teachers-philologists: from demand to implementation |
title_sort |
Modelling modern qualification upgrade courses for teachers-philologists: from demand to implementation |
dc.creator.none.fl_str_mv |
A. Zhindeeva, Elena A. Belova, Natalya E. Kamilova, Saodat V. Karabanova, Nadezhda V. Utkina, Tatiana I. Shvechkova, Natalia |
author |
A. Zhindeeva, Elena |
author_facet |
A. Zhindeeva, Elena A. Belova, Natalya E. Kamilova, Saodat V. Karabanova, Nadezhda V. Utkina, Tatiana I. Shvechkova, Natalia |
author_role |
author |
author2 |
A. Belova, Natalya E. Kamilova, Saodat V. Karabanova, Nadezhda V. Utkina, Tatiana I. Shvechkova, Natalia |
author2_role |
author author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
competence, qualification upgrade, individual potential, modular program, quality of education. Competencia, actualización de calificación, potencial individual, programa modular, calidad de la educación. |
topic |
competence, qualification upgrade, individual potential, modular program, quality of education. Competencia, actualización de calificación, potencial individual, programa modular, calidad de la educación. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The article is aimed at researching the possibility of introducing the qualifications upgrade courses for teachers-philologists offering them individual practice-oriented development trajectories based on their level of ambition and evaluation of their performance by independent experts. In our research, we relied on the system-activity approach enriched with the personality-oriented approach to the training of language and literature teachers. Methodologically the research was supported by various theoretical and empirical methods including pedagogical observation, analysis, synthesis and abstracting. This paper provides substantiation for introduction in the design practice of qualifications upgrade courses of a modular principle assuming the right of teachers to choose the course content. In the conclusion, it is shown that the qualifications upgrade course consists of a set of practice-oriented materials, which will allow students to independently plan their learning content by selecting individual components of the program. The paper findings have a practical value for modernization of education and for strengthening the competitiveness of a teacher-philologist through the qualifications upgrade courses. El siguiente artículo tiene como objetivo investigar la posibilidad de introducir los cursos de actualización de calificaciones para profesores-filólogos ofreciéndoles trayectorias de desarrollo orientadas a la práctica individual en función de su nivel de ambición y evaluación de su desempeño por expertos independientes. En nuestra investigación, nos basamos en el enfoque de actividad del sistema enriquecido con el enfoque orientado a la personalidad para la formación de profesores de lengua y literatura. Metodológicamente, la investigación fue apoyada por varios métodos teóricos y empíricos que incluyen la observación pedagógica, el análisis, la síntesis y la abstracción. Este documento proporciona fundamento para la introducción en la práctica de diseño de cursos de actualización de calificaciones de un principio modular que asume el derecho de los profesores a elegir el contenido del curso. En la conclusión, se muestra que el curso de actualización de calificaciones consiste en un conjunto de materiales orientados a la práctica, que permitirán a los estudiantes planificar de forma independiente su contenido de aprendizaje mediante la selección de componentes individuales del programa. Los hallazgos del trabajo tienen un valor práctico para la modernización de la educación y para fortalecer la competitividad de un profesor-filólogo a través de los cursos de actualización de calificaciones. |
description |
The article is aimed at researching the possibility of introducing the qualifications upgrade courses for teachers-philologists offering them individual practice-oriented development trajectories based on their level of ambition and evaluation of their performance by independent experts. In our research, we relied on the system-activity approach enriched with the personality-oriented approach to the training of language and literature teachers. Methodologically the research was supported by various theoretical and empirical methods including pedagogical observation, analysis, synthesis and abstracting. This paper provides substantiation for introduction in the design practice of qualifications upgrade courses of a modular principle assuming the right of teachers to choose the course content. In the conclusion, it is shown that the qualifications upgrade course consists of a set of practice-oriented materials, which will allow students to independently plan their learning content by selecting individual components of the program. The paper findings have a practical value for modernization of education and for strengthening the competitiveness of a teacher-philologist through the qualifications upgrade courses. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-13 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/712 10.17162/au.v11i3.712 |
url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/712 |
identifier_str_mv |
10.17162/au.v11i3.712 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/712/788 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Elena A. Zhindeeva, Natalya A. Belova, Saodat E. Kamilova, Nadezhda V. Karabanova, Tatiana V. Utkina, Natalia I. Shvechkova https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Elena A. Zhindeeva, Natalya A. Belova, Saodat E. Kamilova, Nadezhda V. Karabanova, Tatiana V. Utkina, Natalia I. Shvechkova https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 370 - 382 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v11i3 reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
reponame_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
collection |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
instname_str |
Universidad Peruana Unión |
instacron_str |
UPEU |
institution |
UPEU |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701200634762493952 |
score |
13.87115 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).