Study of the role of parents in the emotional life of their children
Descripción del Articulo
The present study analyzes the importance of the role of the family as the main socializing agent that should favor the emotional development of the child and ensure a personal and social identity. Therefore, teaching in these spaces is a complex task that generates anxiety for families to achieve t...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/360 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/360 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Role of parents coexistence emotions Rol de los padres de familia convivencia emociones |
Sumario: | The present study analyzes the importance of the role of the family as the main socializing agent that should favor the emotional development of the child and ensure a personal and social identity. Therefore, teaching in these spaces is a complex task that generates anxiety for families to achieve the role established by society and above all with the vocation of being parents. The objective of the research study is to determine how the role of parents influences the emotional behavior of 3-year-old children. The methodology used has a mixed approach. At a foundational level, it addresses the theoretical essence of the variables and uses observation and survey techniques. Based on the results, parents should favor the learning of emotional competences since they leave an invaluable mark for their holistic growth. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).