Inclusive education in the Chilean educational reality
Descripción del Articulo
The present theoretical revision aims to present the current Chilean reality about curricular change, which points to an inclusive vision of education.This study was carried out by means of a bibliographical review of the context in which Chilean educationand its relation with Special Educational Ne...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/207 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/207 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Inclusive vision of education Special Educational Needs Educational Curriculum Diversified education Visión inclusiva de la educación necesidades educativas especiales eurriculum educativo educación diversificada. |
Sumario: | The present theoretical revision aims to present the current Chilean reality about curricular change, which points to an inclusive vision of education.This study was carried out by means of a bibliographical review of the context in which Chilean educationand its relation with Special Educational Needs are found, through an educational analysis of the legislation and the educational curriculum, highlighting fundamental aspects about a methodological structure Diversifies. It concludes with a view on the change in legislation and factors that are relevant to a diversified, inclusive education for all students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).