Learning strategies and the understanding of written texts in the English language
Descripción del Articulo
This study responds to the attempt to establish the degree of relationship that exists between learning strategies with the understanding of written texts of the English language in the students of the Language Center of a Private University of Lima-North-2019. This research is non-experimental, des...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| Repositorio: | Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/730 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/730 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | diseño curricular nivel académico estilo de aprendizaje |
| id |
1995-445X_7f38fb87be5a74a97ce2f1e7887853ef |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/730 |
| network_acronym_str |
1995-445X |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
| spelling |
Learning strategies and the understanding of written texts in the English languageEstrategias de aprendizaje y la comprensión de textos escritos del idioma inglésPrado-Huarcaya, Diana L.Escalante-López, María E.diseño curricularnivel académicoestilo de aprendizajeThis study responds to the attempt to establish the degree of relationship that exists between learning strategies with the understanding of written texts of the English language in the students of the Language Center of a Private University of Lima-North-2019. This research is non-experimental, descriptive and correlational design. It was carried out with a sample of 20 students from the Language Center. For data collection, a test questionnaire was applied per variable, which was previously validated according to the objectives of the study. The results indicate the existence of a significant correlation between learning strategies and reading comprehension, the significance value obtained being r=7,96, (p-valor <0.05). Concluding that there is a significant relationship between the variables learning strategies and comprehension of written texts of the English language.El estudio responde a la tentativa de establecer el grado de relación que existe entre las estrategias de aprendizaje con la comprensión de textos escritos del idioma inglés en los estudiantes del Centro de Idiomas de la Universidad Privada de Lima-Norte-2019. La presente investigación es no experimental, descriptiva y de diseño correlacional. Se realizó con una muestra de 20 estudiantes del Centro de Idiomas. Para la recolección de datos, se aplicó un cuestionario test por variable, que fueron previamente validados de acuerdo con los objetivos del estudio. Los resultados indican la existencia de una correlación significativa entre estrategias de aprendizaje y comprensión lectora, siendo el valor de significancia obtenido r=0,796, (p-valor <0.05). Llegando a la conclusión que existe una relación significativa entre las variables estrategias de aprendizaje y comprensión de textos escritos del idioma inglés.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2020-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/73010.33554/riv.14.3.730Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 140-147Investigación Valdizana; Vol 14 No 3 (2020); 140-147Investigación Valdizana; v. 14 n. 3 (2020); 140-1471995-445X1994-1420reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizaninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/730/645http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/730/661Derechos de autor 2020 Diana Prado Huarcayahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T15:25:20Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Learning strategies and the understanding of written texts in the English language Estrategias de aprendizaje y la comprensión de textos escritos del idioma inglés |
| title |
Learning strategies and the understanding of written texts in the English language |
| spellingShingle |
Learning strategies and the understanding of written texts in the English language Prado-Huarcaya, Diana L. diseño curricular nivel académico estilo de aprendizaje |
| title_short |
Learning strategies and the understanding of written texts in the English language |
| title_full |
Learning strategies and the understanding of written texts in the English language |
| title_fullStr |
Learning strategies and the understanding of written texts in the English language |
| title_full_unstemmed |
Learning strategies and the understanding of written texts in the English language |
| title_sort |
Learning strategies and the understanding of written texts in the English language |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Prado-Huarcaya, Diana L. Escalante-López, María E. |
| author |
Prado-Huarcaya, Diana L. |
| author_facet |
Prado-Huarcaya, Diana L. Escalante-López, María E. |
| author_role |
author |
| author2 |
Escalante-López, María E. |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
diseño curricular nivel académico estilo de aprendizaje |
| topic |
diseño curricular nivel académico estilo de aprendizaje |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
This study responds to the attempt to establish the degree of relationship that exists between learning strategies with the understanding of written texts of the English language in the students of the Language Center of a Private University of Lima-North-2019. This research is non-experimental, descriptive and correlational design. It was carried out with a sample of 20 students from the Language Center. For data collection, a test questionnaire was applied per variable, which was previously validated according to the objectives of the study. The results indicate the existence of a significant correlation between learning strategies and reading comprehension, the significance value obtained being r=7,96, (p-valor <0.05). Concluding that there is a significant relationship between the variables learning strategies and comprehension of written texts of the English language. El estudio responde a la tentativa de establecer el grado de relación que existe entre las estrategias de aprendizaje con la comprensión de textos escritos del idioma inglés en los estudiantes del Centro de Idiomas de la Universidad Privada de Lima-Norte-2019. La presente investigación es no experimental, descriptiva y de diseño correlacional. Se realizó con una muestra de 20 estudiantes del Centro de Idiomas. Para la recolección de datos, se aplicó un cuestionario test por variable, que fueron previamente validados de acuerdo con los objetivos del estudio. Los resultados indican la existencia de una correlación significativa entre estrategias de aprendizaje y comprensión lectora, siendo el valor de significancia obtenido r=0,796, (p-valor <0.05). Llegando a la conclusión que existe una relación significativa entre las variables estrategias de aprendizaje y comprensión de textos escritos del idioma inglés. |
| description |
This study responds to the attempt to establish the degree of relationship that exists between learning strategies with the understanding of written texts of the English language in the students of the Language Center of a Private University of Lima-North-2019. This research is non-experimental, descriptive and correlational design. It was carried out with a sample of 20 students from the Language Center. For data collection, a test questionnaire was applied per variable, which was previously validated according to the objectives of the study. The results indicate the existence of a significant correlation between learning strategies and reading comprehension, the significance value obtained being r=7,96, (p-valor <0.05). Concluding that there is a significant relationship between the variables learning strategies and comprehension of written texts of the English language. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-31 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/730 10.33554/riv.14.3.730 |
| url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/730 |
| identifier_str_mv |
10.33554/riv.14.3.730 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/730/645 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/730/661 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Diana Prado Huarcaya http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Diana Prado Huarcaya http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 140-147 Investigación Valdizana; Vol 14 No 3 (2020); 140-147 Investigación Valdizana; v. 14 n. 3 (2020); 140-147 1995-445X 1994-1420 reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizán instacron:UNHEVAL |
| reponame_str |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
| collection |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
| instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| instacron_str |
UNHEVAL |
| institution |
UNHEVAL |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701378682768064512 |
| score |
13.945474 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).