Preference in learning styles and understanding of semantic relationships of the text

Descripción del Articulo

The objective of this research was to establish the relationship between the understanding of semantic relationships and the level of preference in learning styles. A non-experimental descriptive correlational design is used, the data collection instruments were the CHAEA and the ECLE-3, the sample...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Gamero Guillén, Ana María, Gamero Guillen, Ana María
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Marcelino Champagnat
Repositorio:Revista educa UMCH
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:revistas.umch.edu.pe:article/256
Enlace del recurso:https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/256
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comprensión de estructuras semánticas
estilos de aprendizaje
adolescentes
learning style
understanding of semantic relationships
first grade high school students
Descripción
Sumario:The objective of this research was to establish the relationship between the understanding of semantic relationships and the level of preference in learning styles. A non-experimental descriptive correlational design is used, the data collection instruments were the CHAEA and the ECLE-3, the sample consisted of 134 first grade high school students. The results indicate that there is a significant (p
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).