Anotaciones sobre la representación discursiva y autobiográfica del docente sanmarquino (caso: UNlVISM)

Descripción del Articulo

[he idenruv ofthe educationul collcge studeut, first of alt is modcled hy the J¡iSlO/'_\' ofthe universitv ihat has morked {he identitario developtnent ofthe se¡ olthe educational ones like individual people and lil;«social gmup in whom historically they llave developed. This history is th...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vargas Morales, Zenon Eduardo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2007
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigaciones Sociales
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/8053
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/8053
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:ldentity
tcaching
university
knowledgc.
Identidad
docencia
universidad
conocimiento.
Descripción
Sumario:[he idenruv ofthe educationul collcge studeut, first of alt is modcled hy the J¡iSlO/'_\' ofthe universitv ihat has morked {he identitario developtnent ofthe se¡ olthe educational ones like individual people and lil;«social gmup in whom historically they llave developed. This history is the se! ofpolitical. ocademic. socia! circumstances that hove structured tlte minds o/ the educational oncs during their routine charactet; and which, somehow they //ClI'C structurcd a form 10 be, a certain tvpe ofidentiry like person and educational. The identitv is a crucial eletnent in lile l~'a_"of hov. rile (l11'¡¡professor» construct lile nutur« {~ír/¡ór activity, on how (he)' liv« hi« II'{/I'k subjcctivclv and tlu: ronditions of satisfaction and disstuisfaction.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).