TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAINING
Descripción del Articulo
This communication addresses one of the most significant issues of the contemporary university, the same that is related to the absence of a research culture from an institutional perspective, especially in the vast majority of public universities. It is proposed as a formative research of alternati...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/7765 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7765 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Teaching university formative research. Docencia universidad investigación formativa. |
| Sumario: | This communication addresses one of the most significant issues of the contemporary university, the same that is related to the absence of a research culture from an institutional perspective, especially in the vast majority of public universities. It is proposed as a formative research of alternative strategies for the development of a research culture, describing relevant teaching methodologies. Also, it emphasizes the relationship between teaching and research as essential functions of the university. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).