TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAINING
Descripción del Articulo
This communication addresses one of the most significant issues of the contemporary university, the same that is related to the absence of a research culture from an institutional perspective, especially in the vast majority of public universities. It is proposed as a formative research of alternati...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/7765 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7765 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Teaching university formative research. Docencia universidad investigación formativa. |
| id |
1728-5852_0a0973383189491e229ee1bb7ca2f4bd |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/7765 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAININGDOCENCIA E INVESTIGACIÓN: HACIA EL DESARROLLO DE UNA CULTURA DE INVESTIGACIÓN FORMATIVARodríguez de Los Ríos, LuisTeachinguniversityformative research.Docenciauniversidadinvestigación formativa.This communication addresses one of the most significant issues of the contemporary university, the same that is related to the absence of a research culture from an institutional perspective, especially in the vast majority of public universities. It is proposed as a formative research of alternative strategies for the development of a research culture, describing relevant teaching methodologies. Also, it emphasizes the relationship between teaching and research as essential functions of the university.La presente comunicación aborda una de las problemáticas más significativas de la universidad contemporánea, la misma que está relacionada con la ausencia de una cultura investigativa desde una perspectiva institucional; en especial, en la gran mayoría de las universidades públicas. Se propone a la investigación formativa como una de las estrategias alternativas para el desarrollo de una cultura investigativa, describiendo metodologías didácticas pertinentes. Así mismo, se enfatiza la relación entre docencia e investigación como funciones esenciales de la universidad.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7765Investigación Educativa; Vol 17 No 31 (2013); 65 - 76Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 31 (2013); 65 - 761728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7765/6777Derechos de autor 2014 Luis Rodríguez de Los Ríoshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:56Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAINING DOCENCIA E INVESTIGACIÓN: HACIA EL DESARROLLO DE UNA CULTURA DE INVESTIGACIÓN FORMATIVA |
| title |
TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAINING |
| spellingShingle |
TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAINING Rodríguez de Los Ríos, Luis Teaching university formative research. Docencia universidad investigación formativa. |
| title_short |
TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAINING |
| title_full |
TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAINING |
| title_fullStr |
TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAINING |
| title_full_unstemmed |
TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAINING |
| title_sort |
TEACHING AND RESEARCH: TOWARDS THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF RESEARCH TRAINING |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodríguez de Los Ríos, Luis |
| author |
Rodríguez de Los Ríos, Luis |
| author_facet |
Rodríguez de Los Ríos, Luis |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Teaching university formative research. Docencia universidad investigación formativa. |
| topic |
Teaching university formative research. Docencia universidad investigación formativa. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
This communication addresses one of the most significant issues of the contemporary university, the same that is related to the absence of a research culture from an institutional perspective, especially in the vast majority of public universities. It is proposed as a formative research of alternative strategies for the development of a research culture, describing relevant teaching methodologies. Also, it emphasizes the relationship between teaching and research as essential functions of the university. La presente comunicación aborda una de las problemáticas más significativas de la universidad contemporánea, la misma que está relacionada con la ausencia de una cultura investigativa desde una perspectiva institucional; en especial, en la gran mayoría de las universidades públicas. Se propone a la investigación formativa como una de las estrategias alternativas para el desarrollo de una cultura investigativa, describiendo metodologías didácticas pertinentes. Así mismo, se enfatiza la relación entre docencia e investigación como funciones esenciales de la universidad. |
| description |
This communication addresses one of the most significant issues of the contemporary university, the same that is related to the absence of a research culture from an institutional perspective, especially in the vast majority of public universities. It is proposed as a formative research of alternative strategies for the development of a research culture, describing relevant teaching methodologies. Also, it emphasizes the relationship between teaching and research as essential functions of the university. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7765 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7765 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7765/6777 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Luis Rodríguez de Los Ríos http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Luis Rodríguez de Los Ríos http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 17 No 31 (2013); 65 - 76 Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 31 (2013); 65 - 76 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386913947058176 |
| score |
13.88985 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).