Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking
Descripción del Articulo
The article reviews three issues: Ethos of modern society, notion of time and training strategy through mathematics. The subjects apparently could explain the importance of mathematics in the development of scientific thought and technology in modern societies. From the descriptive empirical evidenc...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4182 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Ethos human development mathematics modernity science technology time Ciencia desarrollo humano matemática modernidad tecnología tiempo |
| id |
1728-5852_eef69da7c15a5885138584c823dcc1b1 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4182 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
Relevance of mathematics in development scientific and technological thinkingImportancia de la Matemática en el desarrollo del pensamiento científico y tecnológicoPacheco Lay, GonzaloGutiérrez Sánchez, HildebrandoEthoshuman developmentmathematicsmodernitysciencetechnologytimeCienciadesarrollo humanoEthosmatemáticamodernidadtecnologíatiempoThe article reviews three issues: Ethos of modern society, notion of time and training strategy through mathematics. The subjects apparently could explain the importance of mathematics in the development of scientific thought and technology in modern societies. From the descriptive empirical evidence, it is understandable strategy, and its results adopted by countries that qualify for better human development.El artículo revisa tres temas: Ethos de la sociedad moderna, noción de tiempo y estrategia formativa mediante la matemática. Los temas, al parecer, podrían explicar la importancia de la matemática en el desarrollo del pensamiento científico y tecnológico de las sociedades modernas. A partir de la evidencia empírica de tipo descriptiva, resulta entendible la estrategia, y sus resultados, adoptada por los países que califican de mayor desarrollo humano.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 67-78Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 67-781728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182/3339Derechos de autor 2014 Gonzalo Pacheco Lay, Hildebrando Gutiérrez Sánchezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking Importancia de la Matemática en el desarrollo del pensamiento científico y tecnológico |
| title |
Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking |
| spellingShingle |
Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking Pacheco Lay, Gonzalo Ethos human development mathematics modernity science technology time Ciencia desarrollo humano Ethos matemática modernidad tecnología tiempo |
| title_short |
Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking |
| title_full |
Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking |
| title_fullStr |
Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking |
| title_full_unstemmed |
Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking |
| title_sort |
Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Pacheco Lay, Gonzalo Gutiérrez Sánchez, Hildebrando |
| author |
Pacheco Lay, Gonzalo |
| author_facet |
Pacheco Lay, Gonzalo Gutiérrez Sánchez, Hildebrando |
| author_role |
author |
| author2 |
Gutiérrez Sánchez, Hildebrando |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Ethos human development mathematics modernity science technology time Ciencia desarrollo humano Ethos matemática modernidad tecnología tiempo |
| topic |
Ethos human development mathematics modernity science technology time Ciencia desarrollo humano Ethos matemática modernidad tecnología tiempo |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The article reviews three issues: Ethos of modern society, notion of time and training strategy through mathematics. The subjects apparently could explain the importance of mathematics in the development of scientific thought and technology in modern societies. From the descriptive empirical evidence, it is understandable strategy, and its results adopted by countries that qualify for better human development. El artículo revisa tres temas: Ethos de la sociedad moderna, noción de tiempo y estrategia formativa mediante la matemática. Los temas, al parecer, podrían explicar la importancia de la matemática en el desarrollo del pensamiento científico y tecnológico de las sociedades modernas. A partir de la evidencia empírica de tipo descriptiva, resulta entendible la estrategia, y sus resultados, adoptada por los países que califican de mayor desarrollo humano. |
| description |
The article reviews three issues: Ethos of modern society, notion of time and training strategy through mathematics. The subjects apparently could explain the importance of mathematics in the development of scientific thought and technology in modern societies. From the descriptive empirical evidence, it is understandable strategy, and its results adopted by countries that qualify for better human development. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182/3339 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Gonzalo Pacheco Lay, Hildebrando Gutiérrez Sánchez http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Gonzalo Pacheco Lay, Hildebrando Gutiérrez Sánchez http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 67-78 Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 67-78 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386912816693248 |
| score |
13.888049 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).