Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking

Descripción del Articulo

The article reviews three issues: Ethos of modern society, notion of time and training strategy through mathematics. The subjects apparently could explain the importance of mathematics in the development of scientific thought and technology in modern societies. From the descriptive empirical evidenc...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Pacheco Lay, Gonzalo, Gutiérrez Sánchez, Hildebrando
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4182
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Ethos
human development
mathematics
modernity
science
technology
time
Ciencia
desarrollo humano
matemática
modernidad
tecnología
tiempo
id 1728-5852_eef69da7c15a5885138584c823dcc1b1
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/4182
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling Relevance of mathematics in development scientific and technological thinkingImportancia de la Matemática en el desarrollo del pensamiento científico y tecnológicoPacheco Lay, GonzaloGutiérrez Sánchez, HildebrandoEthoshuman developmentmathematicsmodernitysciencetechnologytimeCienciadesarrollo humanoEthosmatemáticamodernidadtecnologíatiempoThe article reviews three issues: Ethos of modern society, notion of time and training strategy through mathematics. The subjects apparently could explain the importance of mathematics in the development of scientific thought and technology in modern societies. From the descriptive empirical evidence, it is understandable strategy, and its results adopted by countries that qualify for better human development.El artículo revisa tres temas: Ethos de la sociedad moderna, noción de tiempo y estrategia formativa mediante la matemática. Los temas, al parecer, podrían explicar la importancia de la matemática en el desarrollo del pensamiento científico y tecnológico de las sociedades modernas. A partir de la evidencia empírica de tipo descriptiva, resulta entendible la estrategia, y sus resultados, adoptada por los países que califican de mayor desarrollo humano.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 67-78Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 67-781728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182/3339Derechos de autor 2014 Gonzalo Pacheco Lay, Hildebrando Gutiérrez Sánchezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking
Importancia de la Matemática en el desarrollo del pensamiento científico y tecnológico
title Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking
spellingShingle Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking
Pacheco Lay, Gonzalo
Ethos
human development
mathematics
modernity
science
technology
time
Ciencia
desarrollo humano
Ethos
matemática
modernidad
tecnología
tiempo
title_short Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking
title_full Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking
title_fullStr Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking
title_full_unstemmed Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking
title_sort Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking
dc.creator.none.fl_str_mv Pacheco Lay, Gonzalo
Gutiérrez Sánchez, Hildebrando
author Pacheco Lay, Gonzalo
author_facet Pacheco Lay, Gonzalo
Gutiérrez Sánchez, Hildebrando
author_role author
author2 Gutiérrez Sánchez, Hildebrando
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Ethos
human development
mathematics
modernity
science
technology
time
Ciencia
desarrollo humano
Ethos
matemática
modernidad
tecnología
tiempo
topic Ethos
human development
mathematics
modernity
science
technology
time
Ciencia
desarrollo humano
Ethos
matemática
modernidad
tecnología
tiempo
dc.description.none.fl_txt_mv The article reviews three issues: Ethos of modern society, notion of time and training strategy through mathematics. The subjects apparently could explain the importance of mathematics in the development of scientific thought and technology in modern societies. From the descriptive empirical evidence, it is understandable strategy, and its results adopted by countries that qualify for better human development.
El artículo revisa tres temas: Ethos de la sociedad moderna, noción de tiempo y estrategia formativa mediante la matemática. Los temas, al parecer, podrían explicar la importancia de la matemática en el desarrollo del pensamiento científico y tecnológico de las sociedades modernas. A partir de la evidencia empírica de tipo descriptiva, resulta entendible la estrategia, y sus resultados, adoptada por los países que califican de mayor desarrollo humano.
description The article reviews three issues: Ethos of modern society, notion of time and training strategy through mathematics. The subjects apparently could explain the importance of mathematics in the development of scientific thought and technology in modern societies. From the descriptive empirical evidence, it is understandable strategy, and its results adopted by countries that qualify for better human development.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182/3339
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Gonzalo Pacheco Lay, Hildebrando Gutiérrez Sánchez
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Gonzalo Pacheco Lay, Hildebrando Gutiérrez Sánchez
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 67-78
Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 67-78
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386912816693248
score 13.888049
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).