Relevance of mathematics in development scientific and technological thinking
Descripción del Articulo
The article reviews three issues: Ethos of modern society, notion of time and training strategy through mathematics. The subjects apparently could explain the importance of mathematics in the development of scientific thought and technology in modern societies. From the descriptive empirical evidenc...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4182 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4182 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ethos human development mathematics modernity science technology time Ciencia desarrollo humano matemática modernidad tecnología tiempo |
Sumario: | The article reviews three issues: Ethos of modern society, notion of time and training strategy through mathematics. The subjects apparently could explain the importance of mathematics in the development of scientific thought and technology in modern societies. From the descriptive empirical evidence, it is understandable strategy, and its results adopted by countries that qualify for better human development. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).