DIDAKTIK AND ASSESSMENT TECHNIQUES IN FACULTAD DE EDUCACIÓN – UNMSM (2011)
Descripción del Articulo
There is a frequent combination of expositive methods and group or team, both in undergraduate studies at the graduate, but still gives the teacher an important role in managing the exposure in the development of classes in the case of undergraduate. According to the results obtained, it appears tha...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/7634 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7634 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | teaching teaching techniques assessment techniques learning Didáctica técnicas didácticas técnicas de evaluación aprendizaje |
Sumario: | There is a frequent combination of expositive methods and group or team, both in undergraduate studies at the graduate, but still gives the teacher an important role in managing the exposure in the development of classes in the case of undergraduate. According to the results obtained, it appears that the teaching style correspond to a class that uses the exposure through dialogue, wich could range between high and medium interactivity. The application of the technique of Flanders has allowed us to examine the dynamic features that interactivity in the classroom. We consider it very important to have found that there is a tendency to increased communication via e-mail, though more in the case of graduate (master´s) than the undergraduates. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).