Epistemological nature of Pedagogy: a quantitative and qualitative re-signification

Descripción del Articulo

This investigation is focused on the relationship between Philosophy of Science and Pedagogy; this article analyzes current problems in society, this scientific approach is important to focus on major research problems. This investigation also suggests a double approach regarding the qualitative-qua...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Loayza Maturrano, Edward Faustino
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4136
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4136
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:epistemology pedagogical
metapedagogy
qualitative-quantitative metaanalysis
epistemología pedagógica
metapedagogía
metaanálisis cuantitativo-cualitativo
Descripción
Sumario:This investigation is focused on the relationship between Philosophy of Science and Pedagogy; this article analyzes current problems in society, this scientific approach is important to focus on major research problems. This investigation also suggests a double approach regarding the qualitative-quantitative meta-theoretical analysis of the Pedagogy.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).