FOUR CARDINAL POINTS ON THE UNIVERSITY ACCREDITATION SYSTEM
Descripción del Articulo
In August this year, Jorge González, an outstanding Mexican professor, visited Lima invited by the National Assembly of Rectors to participate in the Seminar on selfassessment and accreditation of Higher Education. In the nineties González developed the Model of Structural Analysis of Universities,...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3936 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3936 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Accreditation Quality standards in Higher Education Academic quality Accreditation system Educational measurement and evaluation. Acreditación Estándares de calidad en Educación Superior Calidad académica Sistema de acreditación Medición y evaluación educativa. |
Sumario: | In August this year, Jorge González, an outstanding Mexican professor, visited Lima invited by the National Assembly of Rectors to participate in the Seminar on selfassessment and accreditation of Higher Education. In the nineties González developed the Model of Structural Analysis of Universities, a tool used in Latin America to promote excellence in the academic and professional fields. Dr González kindly shared with us his ideas on four fundamental subjects: |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).