FOUR CARDINAL POINTS ON THE UNIVERSITY ACCREDITATION SYSTEM

Descripción del Articulo

In August this year, Jorge González, an outstanding Mexican professor, visited Lima invited by the National Assembly of Rectors to participate in the Seminar on selfassessment and accreditation of Higher Education. In the nineties González developed the Model of Structural Analysis of Universities,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Flores Barboza, José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/3936
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3936
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Accreditation
Quality standards in Higher Education
Academic quality
Accreditation system
Educational measurement and evaluation.
Acreditación
Estándares de calidad en Educación Superior
Calidad académica
Sistema de acreditación
Medición y evaluación educativa.
Descripción
Sumario:In August this year, Jorge González, an outstanding Mexican professor, visited Lima invited by the National Assembly of Rectors to participate in the Seminar on selfassessment and accreditation of Higher Education. In the nineties González developed the Model of Structural Analysis of Universities, a tool used in Latin America to promote excellence in the academic and professional fields. Dr González kindly shared with us his ideas on four fundamental subjects:
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).