From the information society to knowledge society
Descripción del Articulo
The phenomenon of globalization has brought great changes worldwide in the aspects of society as well as in economy, politics and education. The so-called "Information-based society" and its technological revolution have significantly contributed to the emergence of a new concept of produc...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5532 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5532 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | "Knowledge society" "Information society" globalization skills education knowledge "Sociedad del conocimiento" "Sociedad de la información" globalización capacidades educación conocimiento |
| id |
1728-5852_b3cd2bf87c0e437ca8967454c418f2b2 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/5532 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
From the information society to knowledge societyDe la sociedad de la información a la sociedad del conocimientoTacca Huamán, Daniel Rubén"Knowledge society""Information society"globalizationskillseducationknowledge"Sociedad del conocimiento""Sociedad de la información"globalizacióncapacidadeseducaciónconocimientoThe phenomenon of globalization has brought great changes worldwide in the aspects of society as well as in economy, politics and education. The so-called "Information-based society" and its technological revolution have significantly contributed to the emergence of a new concept of production and education: the so-called "Knowledge Society", in which the development of content is not a main factor, as in the schools from traditional industrial societies, but primarily the development of capacities and skillsEl fenómeno de la globalización trajo consigo grandes cambios a nivel mundial en los aspectos sociales, económicos, políticos y educacionales. La denominada "Sociedad de la información" y su revolución tecnológica contribuyen de forma significativa a la aparición de una nueva concepción de producción y de educación, la llamada "Sociedad del conocimiento", en la que el desarrollo de capacidades y habilidades son el factor principal y no los contenidos como en la escuela de la sociedad industrial.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5532Investigación Educativa; Vol 16 No 30 (2012); 115-122Investigación Educativa; Vol. 16 Núm. 30 (2012); 115-1221728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5532/4796Derechos de autor 2014 Daniel Rubén Tacca Huamánhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
From the information society to knowledge society De la sociedad de la información a la sociedad del conocimiento |
| title |
From the information society to knowledge society |
| spellingShingle |
From the information society to knowledge society Tacca Huamán, Daniel Rubén "Knowledge society" "Information society" globalization skills education knowledge "Sociedad del conocimiento" "Sociedad de la información" globalización capacidades educación conocimiento |
| title_short |
From the information society to knowledge society |
| title_full |
From the information society to knowledge society |
| title_fullStr |
From the information society to knowledge society |
| title_full_unstemmed |
From the information society to knowledge society |
| title_sort |
From the information society to knowledge society |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Tacca Huamán, Daniel Rubén |
| author |
Tacca Huamán, Daniel Rubén |
| author_facet |
Tacca Huamán, Daniel Rubén |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
"Knowledge society" "Information society" globalization skills education knowledge "Sociedad del conocimiento" "Sociedad de la información" globalización capacidades educación conocimiento |
| topic |
"Knowledge society" "Information society" globalization skills education knowledge "Sociedad del conocimiento" "Sociedad de la información" globalización capacidades educación conocimiento |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The phenomenon of globalization has brought great changes worldwide in the aspects of society as well as in economy, politics and education. The so-called "Information-based society" and its technological revolution have significantly contributed to the emergence of a new concept of production and education: the so-called "Knowledge Society", in which the development of content is not a main factor, as in the schools from traditional industrial societies, but primarily the development of capacities and skills El fenómeno de la globalización trajo consigo grandes cambios a nivel mundial en los aspectos sociales, económicos, políticos y educacionales. La denominada "Sociedad de la información" y su revolución tecnológica contribuyen de forma significativa a la aparición de una nueva concepción de producción y de educación, la llamada "Sociedad del conocimiento", en la que el desarrollo de capacidades y habilidades son el factor principal y no los contenidos como en la escuela de la sociedad industrial. |
| description |
The phenomenon of globalization has brought great changes worldwide in the aspects of society as well as in economy, politics and education. The so-called "Information-based society" and its technological revolution have significantly contributed to the emergence of a new concept of production and education: the so-called "Knowledge Society", in which the development of content is not a main factor, as in the schools from traditional industrial societies, but primarily the development of capacities and skills |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5532 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5532 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5532/4796 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Daniel Rubén Tacca Huamán http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Daniel Rubén Tacca Huamán http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 16 No 30 (2012); 115-122 Investigación Educativa; Vol. 16 Núm. 30 (2012); 115-122 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386913443741696 |
| score |
13.983407 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).