USO ADECUADO DE ESTRATEGIAS METODOLÓGICAS EN EL AULA

Descripción del Articulo

This article, and ofter some practical suggestions for the appropriate use of strategies in the classroom (the use of different sesory channels, the “take the place of the student” the Foster constructive and meaningful learning while aavoiding the repetitive), explains briefly some methodological s...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rojas Bonilla, Gustavo Félix
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6475
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6475
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Methodological strategies
classroom.
Estrategias metodológicas
aula de clase.
Descripción
Sumario:This article, and ofter some practical suggestions for the appropriate use of strategies in the classroom (the use of different sesory channels, the “take the place of the student” the Foster constructive and meaningful learning while aavoiding the repetitive), explains briefly some methodological strategies that can be aapplied en the classroom: strategies of discovery; extrapolation and transfer srtrategies; estrategias of problematization; strategies divergent creative thought processes and lateral; and collaborative work strategies.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).