Social skills in the professional docent formation
Descripción del Articulo
This article deals with the importance of the learning pro-cess and the management of social skills in the context of integral education; in this context we consider it is impor-tant to characterize the docent because is the fundamental agent in the educational task. This study examines the pro-file...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3806 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3806 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Social skills docent formation assertiveness emotional management integral education habilidades sociales formación docente asertividad manejo emocional educación integral |
Sumario: | This article deals with the importance of the learning pro-cess and the management of social skills in the context of integral education; in this context we consider it is impor-tant to characterize the docent because is the fundamental agent in the educational task. This study examines the pro-file of elementary education docents and high school do-cents, according to the following abilities: assertive beha-vior, and emotions and feelings management. The sample is constituted by docents that work in public and private schools; there are four instruments applied to the sample. Finally, the obtained results provide meaningful percenta-ges of non assertive behaviors, as well as a meaningful percentage of docents that declare an often inappropriate feelings and emotions management. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).