Conection between Educative, Technological, Social and Economical dimensions in a group of nations with high and average human development
Descripción del Articulo
This investigation connects relative indicators in four systems: Educational, technological, social and economical systems. The information corresponds to transversal data from 39 countries, ranked in high and average human development. After using the correlation matrix and the dispersion diagram,...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4123 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4123 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Economic growth education educational politics family economy human development Peru crecimiento económico desarrollo humano economía familiar educación Perú política educativa |
Sumario: | This investigation connects relative indicators in four systems: Educational, technological, social and economical systems. The information corresponds to transversal data from 39 countries, ranked in high and average human development. After using the correlation matrix and the dispersion diagram, the results reveal that, first of all, Professional indicators in research and development (R+D), 20% richer regarding the 20% poorer, are potentially useful for future studies about factors associated to academic performance in mathematics; and, second, Latin American countries (Argentina, Brazil, Chile, Mexico and Peru), independently of its location in the ranking of the human development, constitute an opposed group to most of the remaining countries when they are observed in the dispersion diagram. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).