Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries)
Descripción del Articulo
The educative reality and the national magisterial situation. Characteristics and problems in a nietzschean interpretation where it is claimed the existence of the nihilism in great part of the teachers, who live diary situations of professional frustration about the scarce cognitive achievements of...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4294 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4294 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | magisterial nihilism role of professor role of educator creative professional development “eternal recurrence” to the vocation of educator magisterial power myths will of power Nihilismo magisterial rol de profesor rol de educador desarrollo profesional creativo “eterno retorno” a la vocación de educador mitos de poder en el magisterio voluntad de poder |
id |
1728-5852_8e9cb85c0f8b2c38fed8cf846b704d08 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4294 |
network_acronym_str |
1728-5852 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
spelling |
Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries)Pedagogía del eterno retorno: crítica a una pseudo crisis de la educación, sin educadores (Perú, s. xx y xxi)Toledo Gutiérrez, Carlosmagisterial nihilismrole of professorrole of educatorcreative professional development“eternal recurrence” to the vocation of educatormagisterial power mythswill of powerNihilismo magisterialrol de profesorrol de educadordesarrollo profesional creativo“eterno retorno” a la vocación de educadormitos de poder en el magisteriovoluntad de poderThe educative reality and the national magisterial situation. Characteristics and problems in a nietzschean interpretation where it is claimed the existence of the nihilism in great part of the teachers, who live diary situations of professional frustration about the scarce cognitive achievements of their students. The crisis comes from the professor that self-identifies as a “specialist in teaching courses”. The possibility of personal and professional overcoming is found at the practice of “eternal recurrence” to the vocation. A quest for creative professional development in a permanent innovative attitude founded in the affirmation of identity as an educator and the will of power in the task of integral formation of the student.La realidad educativa y la situación del magisterio nacional. Características y problemática, en una interpretación nietzscheana donde se proclama la existencia del nihilismo en la mayoría de los profesores, que viven situaciones diarias de frustración profesional ante los pocos logros cognitivos de sus alumnos. La crisis es del profesor que se identifica como “especialista enseñando cursos”. La posibilidad de superación personal y profesional se encuentra en la práctica del “eterno retorno” a la vocación. La búsqueda de desarrollo profesional creativo, en una constante actitud innovadora que toma como base la afirmación identitaria como educador y la voluntad de poder, en la tarea de formación integral del alumno.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4294Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 153-159Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 153-1591728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4294/3430Derechos de autor 2014 Carlos Toledo Gutiérrezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:27Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries) Pedagogía del eterno retorno: crítica a una pseudo crisis de la educación, sin educadores (Perú, s. xx y xxi) |
title |
Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries) |
spellingShingle |
Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries) Toledo Gutiérrez, Carlos magisterial nihilism role of professor role of educator creative professional development “eternal recurrence” to the vocation of educator magisterial power myths will of power Nihilismo magisterial rol de profesor rol de educador desarrollo profesional creativo “eterno retorno” a la vocación de educador mitos de poder en el magisterio voluntad de poder |
title_short |
Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries) |
title_full |
Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries) |
title_fullStr |
Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries) |
title_full_unstemmed |
Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries) |
title_sort |
Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries) |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Toledo Gutiérrez, Carlos |
author |
Toledo Gutiérrez, Carlos |
author_facet |
Toledo Gutiérrez, Carlos |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
magisterial nihilism role of professor role of educator creative professional development “eternal recurrence” to the vocation of educator magisterial power myths will of power Nihilismo magisterial rol de profesor rol de educador desarrollo profesional creativo “eterno retorno” a la vocación de educador mitos de poder en el magisterio voluntad de poder |
topic |
magisterial nihilism role of professor role of educator creative professional development “eternal recurrence” to the vocation of educator magisterial power myths will of power Nihilismo magisterial rol de profesor rol de educador desarrollo profesional creativo “eterno retorno” a la vocación de educador mitos de poder en el magisterio voluntad de poder |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The educative reality and the national magisterial situation. Characteristics and problems in a nietzschean interpretation where it is claimed the existence of the nihilism in great part of the teachers, who live diary situations of professional frustration about the scarce cognitive achievements of their students. The crisis comes from the professor that self-identifies as a “specialist in teaching courses”. The possibility of personal and professional overcoming is found at the practice of “eternal recurrence” to the vocation. A quest for creative professional development in a permanent innovative attitude founded in the affirmation of identity as an educator and the will of power in the task of integral formation of the student. La realidad educativa y la situación del magisterio nacional. Características y problemática, en una interpretación nietzscheana donde se proclama la existencia del nihilismo en la mayoría de los profesores, que viven situaciones diarias de frustración profesional ante los pocos logros cognitivos de sus alumnos. La crisis es del profesor que se identifica como “especialista enseñando cursos”. La posibilidad de superación personal y profesional se encuentra en la práctica del “eterno retorno” a la vocación. La búsqueda de desarrollo profesional creativo, en una constante actitud innovadora que toma como base la afirmación identitaria como educador y la voluntad de poder, en la tarea de formación integral del alumno. |
description |
The educative reality and the national magisterial situation. Characteristics and problems in a nietzschean interpretation where it is claimed the existence of the nihilism in great part of the teachers, who live diary situations of professional frustration about the scarce cognitive achievements of their students. The crisis comes from the professor that self-identifies as a “specialist in teaching courses”. The possibility of personal and professional overcoming is found at the practice of “eternal recurrence” to the vocation. A quest for creative professional development in a permanent innovative attitude founded in the affirmation of identity as an educator and the will of power in the task of integral formation of the student. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4294 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4294 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4294/3430 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Carlos Toledo Gutiérrez http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Carlos Toledo Gutiérrez http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 153-159 Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 153-159 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386912830324736 |
score |
13.962773 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).