Pedagogic manifiest. Pedagogy of the eternal recurrence: critisism to a pseudocrisis of the education, without educators” (Peru XXth and XXIth centuries)
Descripción del Articulo
The educative reality and the national magisterial situation. Characteristics and problems in a nietzschean interpretation where it is claimed the existence of the nihilism in great part of the teachers, who live diary situations of professional frustration about the scarce cognitive achievements of...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4294 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4294 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | magisterial nihilism role of professor role of educator creative professional development “eternal recurrence” to the vocation of educator magisterial power myths will of power Nihilismo magisterial rol de profesor rol de educador desarrollo profesional creativo “eterno retorno” a la vocación de educador mitos de poder en el magisterio voluntad de poder |
Sumario: | The educative reality and the national magisterial situation. Characteristics and problems in a nietzschean interpretation where it is claimed the existence of the nihilism in great part of the teachers, who live diary situations of professional frustration about the scarce cognitive achievements of their students. The crisis comes from the professor that self-identifies as a “specialist in teaching courses”. The possibility of personal and professional overcoming is found at the practice of “eternal recurrence” to the vocation. A quest for creative professional development in a permanent innovative attitude founded in the affirmation of identity as an educator and the will of power in the task of integral formation of the student. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).