THE EDUCATIONAL PARADIGM AND THE NEW VISION OF THE MAN
Descripción del Articulo
This article presents the significance that the educational models and paradigms have in our educational praxis. It also focuses on the dimensions that come as a consequence of these frameworks. How are they articulated around a new social context considering the present and future society, and from...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6912 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6912 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Model Paradigm conceptions human archetype identity education Teckne (to know how to do it). Modelo Paradigma concepciones arquetipo humano identidad educación Teckne (saber hacer). |
Sumario: | This article presents the significance that the educational models and paradigms have in our educational praxis. It also focuses on the dimensions that come as a consequence of these frameworks. How are they articulated around a new social context considering the present and future society, and from where the paradigm should be seen as a conception and direction in education? The educational paradigm is studied as a human and social archetype with four dimensions: Identity, Education, globality and Teckne which is “ the knowledge of doing” |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).