ESTRATEGIES TO PROMOTE RESEARCHIN THE CLASSROOM
Descripción del Articulo
This article presents strategies on how to promote research from the classroom and in the classroom. It also adds how it is possible to promote internal motivation which will generate a cognitive conflict, as well as how to manage information in search of answers to proposed problems. This work also...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6899 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6899 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Research Internal Motivation Cognitive Conflicts Information Strategies. Investigación Motivación Interna Conflictos cognitivos Información Estrategias |
Sumario: | This article presents strategies on how to promote research from the classroom and in the classroom. It also adds how it is possible to promote internal motivation which will generate a cognitive conflict, as well as how to manage information in search of answers to proposed problems. This work also contemplates the formulation of hypothesis, the managing of the information and the operation of variables. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).