ESTRATEGIES TO PROMOTE RESEARCHIN THE CLASSROOM

Descripción del Articulo

This article presents strategies on how to promote research from the classroom and in the classroom. It also adds how it is possible to promote internal motivation which will generate a cognitive conflict, as well as how to manage information in search of answers to proposed problems. This work also...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Inga Arias, Miguel Gerardo, Inga Arias, Manuel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6899
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6899
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Research
Internal Motivation
Cognitive Conflicts
Information
Strategies.
Investigación
Motivación Interna
Conflictos cognitivos
Información
Estrategias
Descripción
Sumario:This article presents strategies on how to promote research from the classroom and in the classroom. It also adds how it is possible to promote internal motivation which will generate a cognitive conflict, as well as how to manage information in search of answers to proposed problems. This work also contemplates the formulation of hypothesis, the managing of the information and the operation of variables.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).