Teachers technological competencies and their implications in curricular developments
Descripción del Articulo
The promulgation of “Norms UNESCO on Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers” is revitalizing the transnational debate on the reform of the initial and permanent formation of teaching staff and its adjustment to the exigencies of the new society of knowledge. The...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5193 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers UNESCO societyof knowledge curricular convergence European Space of Higher Education and interuniversity networks. Competencias en TIC para docentes Espacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitarias |
| Sumario: | The promulgation of “Norms UNESCO on Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers” is revitalizing the transnational debate on the reform of the initial and permanent formation of teaching staff and its adjustment to the exigencies of the new society of knowledge. The conclusions of this investigation contribute offering suggestive data on these competences, being useful in the processes of adaptation of the curricula to the requirements of the European Space of Higher Education, as well as in the international developments of curricular convergence arisen from the work of interuniversity networks that work in accreditation and common construction of academic credits. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).