Teachers technological competencies and their implications in curricular developments
Descripción del Articulo
The promulgation of “Norms UNESCO on Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers” is revitalizing the transnational debate on the reform of the initial and permanent formation of teaching staff and its adjustment to the exigencies of the new society of knowledge. The...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5193 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers UNESCO societyof knowledge curricular convergence European Space of Higher Education and interuniversity networks. Competencias en TIC para docentes Espacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitarias |
| id |
1728-5852_5d6146c727b21d03df4007a6d1161b78 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/5193 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
Teachers technological competencies and their implications in curricular developmentsLas competencias tecnológicas de los docentes y sus implicaciones en los desarrollos curricularesOrtega Carrillo, José AntonioCompetence on Information and Communication Technologies (TICs) for TeachersUNESCOsocietyof knowledgecurricular convergenceEuropean Space of Higher Education and interuniversity networks.Competencias en TIC para docentesUNESCOEspacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitariasThe promulgation of “Norms UNESCO on Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers” is revitalizing the transnational debate on the reform of the initial and permanent formation of teaching staff and its adjustment to the exigencies of the new society of knowledge. The conclusions of this investigation contribute offering suggestive data on these competences, being useful in the processes of adaptation of the curricula to the requirements of the European Space of Higher Education, as well as in the international developments of curricular convergence arisen from the work of interuniversity networks that work in accreditation and common construction of academic credits.La promulgación de las “Normas UNESCO sobre Competencias en TIC para Docentes” está revitalizando el debate transnacional sobre la reforma de la formación inicial y permanente del profesorado y su adecuación a las exigencias de la nueva sociedad del conocimiento. Las conclusiones de esta investigación aportan datos sugerentes sobre estas competencias, siendo de utilidad tanto en los procesos de adaptación de los planes de estudios a los requerimientos del Espacio Europeo de Educacion Superior, como en los desarrollos internacionales de convergencia curricular surgidos del trabajo de redes interuniversitarias que trabajan en acreditación y construcción común de créditos académicosFacultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193Investigación Educativa; Vol 12 No 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 77 - 96Investigación Educativa; Vol. 12 Núm. 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 77 - 961728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193/4282Derechos de autor 2014 José Antonio Ortega Carrillohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Teachers technological competencies and their implications in curricular developments Las competencias tecnológicas de los docentes y sus implicaciones en los desarrollos curriculares |
| title |
Teachers technological competencies and their implications in curricular developments |
| spellingShingle |
Teachers technological competencies and their implications in curricular developments Ortega Carrillo, José Antonio Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers UNESCO societyof knowledge curricular convergence European Space of Higher Education and interuniversity networks. Competencias en TIC para docentes UNESCO Espacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitarias |
| title_short |
Teachers technological competencies and their implications in curricular developments |
| title_full |
Teachers technological competencies and their implications in curricular developments |
| title_fullStr |
Teachers technological competencies and their implications in curricular developments |
| title_full_unstemmed |
Teachers technological competencies and their implications in curricular developments |
| title_sort |
Teachers technological competencies and their implications in curricular developments |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Ortega Carrillo, José Antonio |
| author |
Ortega Carrillo, José Antonio |
| author_facet |
Ortega Carrillo, José Antonio |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers UNESCO societyof knowledge curricular convergence European Space of Higher Education and interuniversity networks. Competencias en TIC para docentes UNESCO Espacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitarias |
| topic |
Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers UNESCO societyof knowledge curricular convergence European Space of Higher Education and interuniversity networks. Competencias en TIC para docentes UNESCO Espacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitarias |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The promulgation of “Norms UNESCO on Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers” is revitalizing the transnational debate on the reform of the initial and permanent formation of teaching staff and its adjustment to the exigencies of the new society of knowledge. The conclusions of this investigation contribute offering suggestive data on these competences, being useful in the processes of adaptation of the curricula to the requirements of the European Space of Higher Education, as well as in the international developments of curricular convergence arisen from the work of interuniversity networks that work in accreditation and common construction of academic credits. La promulgación de las “Normas UNESCO sobre Competencias en TIC para Docentes” está revitalizando el debate transnacional sobre la reforma de la formación inicial y permanente del profesorado y su adecuación a las exigencias de la nueva sociedad del conocimiento. Las conclusiones de esta investigación aportan datos sugerentes sobre estas competencias, siendo de utilidad tanto en los procesos de adaptación de los planes de estudios a los requerimientos del Espacio Europeo de Educacion Superior, como en los desarrollos internacionales de convergencia curricular surgidos del trabajo de redes interuniversitarias que trabajan en acreditación y construcción común de créditos académicos |
| description |
The promulgation of “Norms UNESCO on Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers” is revitalizing the transnational debate on the reform of the initial and permanent formation of teaching staff and its adjustment to the exigencies of the new society of knowledge. The conclusions of this investigation contribute offering suggestive data on these competences, being useful in the processes of adaptation of the curricula to the requirements of the European Space of Higher Education, as well as in the international developments of curricular convergence arisen from the work of interuniversity networks that work in accreditation and common construction of academic credits. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193/4282 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 José Antonio Ortega Carrillo http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 José Antonio Ortega Carrillo http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 12 No 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 77 - 96 Investigación Educativa; Vol. 12 Núm. 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 77 - 96 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386913394458624 |
| score |
13.90587 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).