Teachers technological competencies and their implications in curricular developments

Descripción del Articulo

The promulgation of “Norms UNESCO on Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers” is revitalizing the transnational debate on the reform of the initial and permanent formation of teaching staff and its adjustment to the exigencies of the new society of knowledge. The...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ortega Carrillo, José Antonio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/5193
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers
UNESCO
societyof knowledge
curricular convergence
European Space of Higher Education and interuniversity networks.
Competencias en TIC para docentes
Espacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitarias
id 1728-5852_5d6146c727b21d03df4007a6d1161b78
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/5193
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling Teachers technological competencies and their implications in curricular developmentsLas competencias tecnológicas de los docentes y sus implicaciones en los desarrollos curricularesOrtega Carrillo, José AntonioCompetence on Information and Communication Technologies (TICs) for TeachersUNESCOsocietyof knowledgecurricular convergenceEuropean Space of Higher Education and interuniversity networks.Competencias en TIC para docentesUNESCOEspacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitariasThe promulgation of “Norms UNESCO on Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers” is revitalizing the transnational debate on the reform of the initial and permanent formation of teaching staff and its adjustment to the exigencies of the new society of knowledge. The conclusions of this investigation contribute offering suggestive data on these competences, being useful in the processes of adaptation of the curricula to the requirements of the European Space of Higher Education, as well as in the international developments of curricular convergence arisen from the work of interuniversity networks that work in accreditation and common construction of academic credits.La promulgación de las “Normas UNESCO sobre Competencias en TIC para Docentes” está revitalizando el debate transnacional sobre la reforma de la formación inicial y permanente del profesorado y su adecuación a las exigencias de la nueva sociedad del conocimiento. Las conclusiones de esta investigación aportan datos sugerentes sobre estas competencias, siendo de utilidad tanto en los procesos de adaptación de los planes de estudios a los requerimientos del Espacio Europeo de Educacion Superior, como en los desarrollos internacionales de convergencia curricular surgidos del trabajo de redes interuniversitarias que trabajan en acreditación y construcción común de créditos académicosFacultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193Investigación Educativa; Vol 12 No 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 77 - 96Investigación Educativa; Vol. 12 Núm. 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 77 - 961728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193/4282Derechos de autor 2014 José Antonio Ortega Carrillohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Teachers technological competencies and their implications in curricular developments
Las competencias tecnológicas de los docentes y sus implicaciones en los desarrollos curriculares
title Teachers technological competencies and their implications in curricular developments
spellingShingle Teachers technological competencies and their implications in curricular developments
Ortega Carrillo, José Antonio
Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers
UNESCO
societyof knowledge
curricular convergence
European Space of Higher Education and interuniversity networks.
Competencias en TIC para docentes
UNESCO
Espacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitarias
title_short Teachers technological competencies and their implications in curricular developments
title_full Teachers technological competencies and their implications in curricular developments
title_fullStr Teachers technological competencies and their implications in curricular developments
title_full_unstemmed Teachers technological competencies and their implications in curricular developments
title_sort Teachers technological competencies and their implications in curricular developments
dc.creator.none.fl_str_mv Ortega Carrillo, José Antonio
author Ortega Carrillo, José Antonio
author_facet Ortega Carrillo, José Antonio
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers
UNESCO
societyof knowledge
curricular convergence
European Space of Higher Education and interuniversity networks.
Competencias en TIC para docentes
UNESCO
Espacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitarias
topic Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers
UNESCO
societyof knowledge
curricular convergence
European Space of Higher Education and interuniversity networks.
Competencias en TIC para docentes
UNESCO
Espacio Europeo de Educacion Superior y redes interuniversitarias
dc.description.none.fl_txt_mv The promulgation of “Norms UNESCO on Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers” is revitalizing the transnational debate on the reform of the initial and permanent formation of teaching staff and its adjustment to the exigencies of the new society of knowledge. The conclusions of this investigation contribute offering suggestive data on these competences, being useful in the processes of adaptation of the curricula to the requirements of the European Space of Higher Education, as well as in the international developments of curricular convergence arisen from the work of interuniversity networks that work in accreditation and common construction of academic credits.
La promulgación de las “Normas UNESCO sobre Competencias en TIC para Docentes” está revitalizando el debate transnacional sobre la reforma de la formación inicial y permanente del profesorado y su adecuación a las exigencias de la nueva sociedad del conocimiento. Las conclusiones de esta investigación aportan datos sugerentes sobre estas competencias, siendo de utilidad tanto en los procesos de adaptación de los planes de estudios a los requerimientos del Espacio Europeo de Educacion Superior, como en los desarrollos internacionales de convergencia curricular surgidos del trabajo de redes interuniversitarias que trabajan en acreditación y construcción común de créditos académicos
description The promulgation of “Norms UNESCO on Competence on Information and Communication Technologies (TICs) for Teachers” is revitalizing the transnational debate on the reform of the initial and permanent formation of teaching staff and its adjustment to the exigencies of the new society of knowledge. The conclusions of this investigation contribute offering suggestive data on these competences, being useful in the processes of adaptation of the curricula to the requirements of the European Space of Higher Education, as well as in the international developments of curricular convergence arisen from the work of interuniversity networks that work in accreditation and common construction of academic credits.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5193/4282
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 José Antonio Ortega Carrillo
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 José Antonio Ortega Carrillo
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 12 No 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 77 - 96
Investigación Educativa; Vol. 12 Núm. 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 77 - 96
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386913394458624
score 13.90587
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).