THE QUALITATIVE INVESTIGATION IN EDUCATION
Descripción del Articulo
This paper approaches educational research from a qualitative perspective of analysis. Teachers trying to implement an investigation in this field should use, at best, both conceptions of research: quantitative and qualitative. Evidently, this will depend on the scientific context, due to the fact t...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3778 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3778 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Qualitative investigation quantitative research investigation model hypothetical-deductive method hermeneutic comprehensive method. Investigación cualitativa investigación cuantitativa modelos de investigación método hipotético deductivo. |
Sumario: | This paper approaches educational research from a qualitative perspective of analysis. Teachers trying to implement an investigation in this field should use, at best, both conceptions of research: quantitative and qualitative. Evidently, this will depend on the scientific context, due to the fact that a great proportion of research in the educational field demands an adequate reaction to the reality. First, we analyze the problem of scientific progress in the educational field. Then, we analyze the application limitations of quantitative investigation in education; as well as the possibilities of qualitative research. Later, we carry out main procedures of qualitative investigation. Finally, we carry out a comparison of both research models. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).