COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM
Descripción del Articulo
We report a descriptive-comparative study focused on differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos. We selected a nonrandom sample of 250 students Institutional four special programs o...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/8213 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Quality of university education college students attitudes and behaviors of teachers teacher competence curriculum content facilities and equipment organization of teaching. Calidad de la enseñanza universitaria estudiantes universitarios actitudes y comportamientos del profesorado competencia del profesorado contenido del plan de estudios instalaciones y equipamientos organización de la enseñanza. |
| id |
1728-5852_3a7556a6b3fa0748536db8e9f63b12c7 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/8213 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSMANÁLISIS COMPARADO DE LA PERCEPCIÓN DE LA CALIDAD DE ENSEÑANZA QUE SE REALIZA EN LOS PROGRAMAS ESPECIALES DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNMSMFrisancho León, Augusto EmilioQuality of university educationcollege studentsattitudes and behaviors of teachersteacher competencecurriculum contentfacilities and equipmentorganization of teaching.Calidad de la enseñanza universitariaestudiantes universitariosactitudes y comportamientos del profesoradocompetencia del profesoradocontenido del plan de estudiosinstalaciones y equipamientosorganización de la enseñanza.We report a descriptive-comparative study focused on differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos. We selected a nonrandom sample of 250 students Institutional four special programs of the Faculty of Education: Bachelor of Education Program (modalities Vacation and Regular) Degree Program in Education Degree Program for Teachers Untitled Foreign Language Teaching (PROLEX) and Supplemental Educational program for Graduates of Higher Technological Institutes (PROTEC). In this sample received Quality Scale University Education Service, designed and made by Joan-Lluís Capelleras and José María Veciana (2000). Statistical analysis of the data allows us to reach the following conclusion: There are significant differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos.Se reporta una investigación descriptiva-comparativa, orientada a estudiar las diferencias existentes en la percepción de la calidad de la enseñanza entre los estudiantes de los programas especiales de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Se seleccionó una muestra no probabilística institucional de 250 estudiantes de cuatro programas especiales de la Facultad de Educación: Programa de Bachillerato en Educación (modalidades Vacacional y Regular), Programa de Licenciatura en Educación, Programa de Licenciatura para Profesores sin Título Pedagógico en Lengua Extranjera (PROLEX) y Programa de Complementación Pedagógica para Egresados de Institutos Superiores Tecnológicos (PROTEC). A dicha muestra se les aplicó la Escala de Calidad de Servicio en la Enseñanza Universitaria, diseñada y elaborada por Joan-Lluís Capelleras y José María Veciana (2000). El análisis estadístico de los datos obtenidos permite arribar a la siguiente conclusión: Existen diferencias significativas en la percepción de la calidad de la enseñanza entre los estudiantes de los programas especiales de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213Investigación Educativa; Vol 17 No 2 (2013); 121 - 142Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 2 (2013); 121 - 1421728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213/7162Derechos de autor 2014 Augusto Emilio Frisancho Leónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:36:09Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM ANÁLISIS COMPARADO DE LA PERCEPCIÓN DE LA CALIDAD DE ENSEÑANZA QUE SE REALIZA EN LOS PROGRAMAS ESPECIALES DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNMSM |
| title |
COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM |
| spellingShingle |
COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM Frisancho León, Augusto Emilio Quality of university education college students attitudes and behaviors of teachers teacher competence curriculum content facilities and equipment organization of teaching. Calidad de la enseñanza universitaria estudiantes universitarios actitudes y comportamientos del profesorado competencia del profesorado contenido del plan de estudios instalaciones y equipamientos organización de la enseñanza. |
| title_short |
COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM |
| title_full |
COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM |
| title_fullStr |
COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM |
| title_full_unstemmed |
COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM |
| title_sort |
COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Frisancho León, Augusto Emilio |
| author |
Frisancho León, Augusto Emilio |
| author_facet |
Frisancho León, Augusto Emilio |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Quality of university education college students attitudes and behaviors of teachers teacher competence curriculum content facilities and equipment organization of teaching. Calidad de la enseñanza universitaria estudiantes universitarios actitudes y comportamientos del profesorado competencia del profesorado contenido del plan de estudios instalaciones y equipamientos organización de la enseñanza. |
| topic |
Quality of university education college students attitudes and behaviors of teachers teacher competence curriculum content facilities and equipment organization of teaching. Calidad de la enseñanza universitaria estudiantes universitarios actitudes y comportamientos del profesorado competencia del profesorado contenido del plan de estudios instalaciones y equipamientos organización de la enseñanza. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
We report a descriptive-comparative study focused on differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos. We selected a nonrandom sample of 250 students Institutional four special programs of the Faculty of Education: Bachelor of Education Program (modalities Vacation and Regular) Degree Program in Education Degree Program for Teachers Untitled Foreign Language Teaching (PROLEX) and Supplemental Educational program for Graduates of Higher Technological Institutes (PROTEC). In this sample received Quality Scale University Education Service, designed and made by Joan-Lluís Capelleras and José María Veciana (2000). Statistical analysis of the data allows us to reach the following conclusion: There are significant differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos. Se reporta una investigación descriptiva-comparativa, orientada a estudiar las diferencias existentes en la percepción de la calidad de la enseñanza entre los estudiantes de los programas especiales de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Se seleccionó una muestra no probabilística institucional de 250 estudiantes de cuatro programas especiales de la Facultad de Educación: Programa de Bachillerato en Educación (modalidades Vacacional y Regular), Programa de Licenciatura en Educación, Programa de Licenciatura para Profesores sin Título Pedagógico en Lengua Extranjera (PROLEX) y Programa de Complementación Pedagógica para Egresados de Institutos Superiores Tecnológicos (PROTEC). A dicha muestra se les aplicó la Escala de Calidad de Servicio en la Enseñanza Universitaria, diseñada y elaborada por Joan-Lluís Capelleras y José María Veciana (2000). El análisis estadístico de los datos obtenidos permite arribar a la siguiente conclusión: Existen diferencias significativas en la percepción de la calidad de la enseñanza entre los estudiantes de los programas especiales de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. |
| description |
We report a descriptive-comparative study focused on differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos. We selected a nonrandom sample of 250 students Institutional four special programs of the Faculty of Education: Bachelor of Education Program (modalities Vacation and Regular) Degree Program in Education Degree Program for Teachers Untitled Foreign Language Teaching (PROLEX) and Supplemental Educational program for Graduates of Higher Technological Institutes (PROTEC). In this sample received Quality Scale University Education Service, designed and made by Joan-Lluís Capelleras and José María Veciana (2000). Statistical analysis of the data allows us to reach the following conclusion: There are significant differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213/7162 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Augusto Emilio Frisancho León http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Augusto Emilio Frisancho León http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 17 No 2 (2013); 121 - 142 Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 2 (2013); 121 - 142 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386914561523712 |
| score |
13.905282 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).