COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM

Descripción del Articulo

We report a descriptive-comparative study focused on differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos. We selected a nonrandom sample of 250 students Institutional four special programs o...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Frisancho León, Augusto Emilio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/8213
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Quality of university education
college students
attitudes and behaviors of teachers
teacher competence
curriculum content
facilities and equipment
organization of teaching.
Calidad de la enseñanza universitaria
estudiantes universitarios
actitudes y comportamientos del profesorado
competencia del profesorado
contenido del plan de estudios
instalaciones y equipamientos
organización de la enseñanza.
id 1728-5852_3a7556a6b3fa0748536db8e9f63b12c7
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/8213
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSMANÁLISIS COMPARADO DE LA PERCEPCIÓN DE LA CALIDAD DE ENSEÑANZA QUE SE REALIZA EN LOS PROGRAMAS ESPECIALES DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNMSMFrisancho León, Augusto EmilioQuality of university educationcollege studentsattitudes and behaviors of teachersteacher competencecurriculum contentfacilities and equipmentorganization of teaching.Calidad de la enseñanza universitariaestudiantes universitariosactitudes y comportamientos del profesoradocompetencia del profesoradocontenido del plan de estudiosinstalaciones y equipamientosorganización de la enseñanza.We report a descriptive-comparative study focused on differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos. We selected a nonrandom sample of 250 students Institutional four special programs of the Faculty of Education: Bachelor of Education Program (modalities Vacation and Regular) Degree Program in Education Degree Program for Teachers Untitled Foreign Language Teaching (PROLEX) and Supplemental Educational program for Graduates of Higher Technological Institutes (PROTEC). In this sample received Quality Scale University Education Service, designed and made by Joan-Lluís Capelleras and José María Veciana (2000). Statistical analysis of the data allows us to reach the following conclusion: There are significant differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos.Se reporta una investigación descriptiva-comparativa, orientada a estudiar las diferencias existentes en la percepción de la calidad de la enseñanza entre los estudiantes de los programas especiales de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Se seleccionó una muestra no probabilística institucional de 250 estudiantes de cuatro programas especiales de la Facultad de Educación: Programa de Bachillerato en Educación (modalidades Vacacional y Regular), Programa de Licenciatura en Educación, Programa de Licenciatura para Profesores sin Título Pedagógico en Lengua Extranjera (PROLEX) y Programa de Complementación Pedagógica para Egresados de Institutos Superiores Tecnológicos (PROTEC). A dicha muestra se les aplicó la Escala de Calidad de Servicio en la Enseñanza Universitaria, diseñada y elaborada por Joan-Lluís Capelleras y José María Veciana (2000). El análisis estadístico de los datos obtenidos permite arribar a la siguiente conclusión: Existen diferencias significativas en la percepción de la calidad de la enseñanza entre los estudiantes de los programas especiales de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213Investigación Educativa; Vol 17 No 2 (2013); 121 - 142Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 2 (2013); 121 - 1421728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213/7162Derechos de autor 2014 Augusto Emilio Frisancho Leónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:36:09Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM
ANÁLISIS COMPARADO DE LA PERCEPCIÓN DE LA CALIDAD DE ENSEÑANZA QUE SE REALIZA EN LOS PROGRAMAS ESPECIALES DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNMSM
title COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM
spellingShingle COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM
Frisancho León, Augusto Emilio
Quality of university education
college students
attitudes and behaviors of teachers
teacher competence
curriculum content
facilities and equipment
organization of teaching.
Calidad de la enseñanza universitaria
estudiantes universitarios
actitudes y comportamientos del profesorado
competencia del profesorado
contenido del plan de estudios
instalaciones y equipamientos
organización de la enseñanza.
title_short COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM
title_full COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM
title_fullStr COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM
title_full_unstemmed COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM
title_sort COMPARATIVE ANALYSIS OF PERCEPTION OF THE QUALITY OF EDUCATION TO PERFORM ON SPECIAL PROGRAMS OF THE FACULTY OF EDUCATION UNMSM
dc.creator.none.fl_str_mv Frisancho León, Augusto Emilio
author Frisancho León, Augusto Emilio
author_facet Frisancho León, Augusto Emilio
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Quality of university education
college students
attitudes and behaviors of teachers
teacher competence
curriculum content
facilities and equipment
organization of teaching.
Calidad de la enseñanza universitaria
estudiantes universitarios
actitudes y comportamientos del profesorado
competencia del profesorado
contenido del plan de estudios
instalaciones y equipamientos
organización de la enseñanza.
topic Quality of university education
college students
attitudes and behaviors of teachers
teacher competence
curriculum content
facilities and equipment
organization of teaching.
Calidad de la enseñanza universitaria
estudiantes universitarios
actitudes y comportamientos del profesorado
competencia del profesorado
contenido del plan de estudios
instalaciones y equipamientos
organización de la enseñanza.
dc.description.none.fl_txt_mv We report a descriptive-comparative study focused on differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos. We selected a nonrandom sample of 250 students Institutional four special programs of the Faculty of Education: Bachelor of Education Program (modalities Vacation and Regular) Degree Program in Education Degree Program for Teachers Untitled Foreign Language Teaching (PROLEX) and Supplemental Educational program for Graduates of Higher Technological Institutes (PROTEC). In this sample received Quality Scale University Education Service, designed and made by Joan-Lluís Capelleras and José María Veciana (2000). Statistical analysis of the data allows us to reach the following conclusion: There are significant differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos.
Se reporta una investigación descriptiva-comparativa, orientada a estudiar las diferencias existentes en la percepción de la calidad de la enseñanza entre los estudiantes de los programas especiales de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Se seleccionó una muestra no probabilística institucional de 250 estudiantes de cuatro programas especiales de la Facultad de Educación: Programa de Bachillerato en Educación (modalidades Vacacional y Regular), Programa de Licenciatura en Educación, Programa de Licenciatura para Profesores sin Título Pedagógico en Lengua Extranjera (PROLEX) y Programa de Complementación Pedagógica para Egresados de Institutos Superiores Tecnológicos (PROTEC). A dicha muestra se les aplicó la Escala de Calidad de Servicio en la Enseñanza Universitaria, diseñada y elaborada por Joan-Lluís Capelleras y José María Veciana (2000). El análisis estadístico de los datos obtenidos permite arribar a la siguiente conclusión: Existen diferencias significativas en la percepción de la calidad de la enseñanza entre los estudiantes de los programas especiales de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos.
description We report a descriptive-comparative study focused on differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos. We selected a nonrandom sample of 250 students Institutional four special programs of the Faculty of Education: Bachelor of Education Program (modalities Vacation and Regular) Degree Program in Education Degree Program for Teachers Untitled Foreign Language Teaching (PROLEX) and Supplemental Educational program for Graduates of Higher Technological Institutes (PROTEC). In this sample received Quality Scale University Education Service, designed and made by Joan-Lluís Capelleras and José María Veciana (2000). Statistical analysis of the data allows us to reach the following conclusion: There are significant differences in the perception of the quality of education among students in special programs in the Faculty of Education at the National University of San Marcos.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8213/7162
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Augusto Emilio Frisancho León
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Augusto Emilio Frisancho León
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 17 No 2 (2013); 121 - 142
Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 2 (2013); 121 - 142
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386914561523712
score 13.905282
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).