LEARNING VIRTUAL ENVIRONMENTS AS MEDIATION INSTRUMENT
Descripción del Articulo
There is a theoretical need for the pedagogical analysis, the presence and use of the New Information and Communication Technologies in the educational processes, this article proposes to recognize, from a sociocultural perspective, the Virtual Environments of Learning as an instrument of mediation....
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3776 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3776 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Mediation Instruments virtual environments of learning system of action thinking framework. Instrumentos de mediación Entornos virtuales de aprendizaje Sistema de acción Marco de pensamiento. |
Sumario: | There is a theoretical need for the pedagogical analysis, the presence and use of the New Information and Communication Technologies in the educational processes, this article proposes to recognize, from a sociocultural perspective, the Virtual Environments of Learning as an instrument of mediation. This means, as a component adding to the educational activity two orientations: as structure of external action and as a source for internal representation. Formulated in this way, a virtual learning environment orients itself towards proper ways of technological performance in the educational process. Simultaneously this triggers in students, new forms of cognitive regulation that offer new opportunities and strategies as a condition of learning. This perspective is part of the pedagogic dimension necessary for a pertinent application and orientation of learning in virtual trainning. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).