Treatment of Class II division 2 with Ricketts Bioprogressive technique

Descripción del Articulo

The clinical handling of malocclusions Class II Division 2 depends on a good diagnosis and planning of the case. Most of these patients should be treated without teeth extractions, regarding that facial characteristics they present and the real possibility to create spaces by molars distalization me...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Pérez Vargas, Luis Fernando, Díaz Soriano, Ana María
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2007
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Odontología Sanmarquina
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/2933
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/odont/article/view/2933
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Class II Division 2
malocclusion
Bioprogressive
Molar distalization.
Maloclusión Clase II división 2
Bioprogresiva
Distalización de molares.
Descripción
Sumario:The clinical handling of malocclusions Class II Division 2 depends on a good diagnosis and planning of the case. Most of these patients should be treated without teeth extractions, regarding that facial characteristics they present and the real possibility to create spaces by molars distalization methods and changing the incisives inclinations and intrusion. The present clinical case shows us how we can make use of diagnosis based on the information that the cephalometry provides and propose a treatment based on the Visual Treatment Objective (VTO) as well as to visualize the utility of biomechanics of Ricketts´s Bioprogressive technique on patients Class II Division 2.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).