Self esteem and values in quality and excellence
Descripción del Articulo
The article analyzes the quality human as principal development factor of the organizations. Support that the human quality, in great measure, it is product of the training and development of the self-esteem and that this constitutes the sustenance of the values that they are those which are entrust...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 1998 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4584 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4584 |
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Self esteem and values in quality and excellenceAutoestima y valores en la calidad y la excelenciaLoli Pineda, AlejandroLópez Vega, Ernestinaself esteemvaluesqualityexcellenceorganizationautoestimavalorescalidadexcelenciaorganizaciónThe article analyzes the quality human as principal development factor of the organizations. Support that the human quality, in great measure, it is product of the training and development of the self-esteem and that this constitutes the sustenance of the values that they are those which are entrusted with regulating the human conduct. Thus the key of the quality and the success of the man is found substantially in the self-esteem (high) that will lead to establish positive social interactions, between them your performance in the work, creating permanent feedback conditions. Of this manner, the training of the self-esteem and the values are converted into a challenge for the families, for the organization leaders and mainly governmental.El artículo analiza la calidad humana como factor principal de desarrollo de las organizaciones. Sostiene que la calidad humana, en gran medida, es producto de la formación y desarrollo de la autoestima y que ésta constituye el sustento de los valores que son los que se encargan de regular la conducta humana. Así la llave de la calidad y el éxito del hombre se encuentra esencialmente en la autoestima (alta) que conducirá a establecer interacciones sociales positivas, entre ellas su desempeño en el trabajo, creando condiciones de retroalimentación permanente. De este modo, la formación de la autoestima y los valores se convierten en un reto para las familia." para los lideres organizacionales y principalmente gubernamentales.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología1998-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/458410.15381/rinvp.v1i1.4584Revista de Investigación en Psicología; Vol 1 No 1 (1998); 89-117Revista de Investigación en Psicología; Vol. 1 Núm. 1 (1998); 89-1171609-74751560-909Xreponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicologíainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4584/3663Derechos de autor 1998 Alejandro Loli Pineda, Ernestina López Vegahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T18:16:03Zmail@mail.com - |
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The article analyzes the quality human as principal development factor of the organizations. Support that the human quality, in great measure, it is product of the training and development of the self-esteem and that this constitutes the sustenance of the values that they are those which are entrusted with regulating the human conduct. Thus the key of the quality and the success of the man is found substantially in the self-esteem (high) that will lead to establish positive social interactions, between them your performance in the work, creating permanent feedback conditions. Of this manner, the training of the self-esteem and the values are converted into a challenge for the families, for the organization leaders and mainly governmental. |
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