Exportación Completada — 

ALFABETIZACIÓN EMOCIONAL EN CONTEXTOS VULNERABLES CON DIBUJOS DIGITALES

Descripción del Articulo

The objective sought to determine the effects on emotional literacy in the elaboration of digital drawings and traditional drawings in the cooperative and individual pedagogical format. 120 schoolchildren from vulnerable contexts participated. The data was collected by a scale based on Fury's p...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: HOLGUIN-ALVAREZ, JHON, CRUZ-MONTERO, JUANA, APAZA-QUISPE, JUAN, MERINO FLORES, IRENE, RUIZ- SALAZAR, JENNY
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Privada Norbert Wiener
Repositorio:UWIENER-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.uwiener.edu.pe:20.500.13053/7962
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.13053/7962
https://doi.org/10.37467/revtechno.v11.3811
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Emotions Emotional Valence Literacy Optical Pencil Tablets School Drawing Vulnerable Context
http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
Descripción
Sumario:The objective sought to determine the effects on emotional literacy in the elaboration of digital drawings and traditional drawings in the cooperative and individual pedagogical format. 120 schoolchildren from vulnerable contexts participated. The data was collected by a scale based on Fury's proposals. Se advierten efectos de mejora en el cambio de laalfabetización emocional, y en sus componentes de expresividad y valencia. Improvement effects are noted in the change of emotionalliteracy, and in its components of expressiveness and valence. A higherlevel was detected in the change from negative to positive emotions in thedrawings of children who used tablets collaboratively, as opposed to thosewho did so individually.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).