Niveles de comprensión lectora en alumnos de cuarto grado de primaria de Carmen de La Legua Reynoso - Callao

Descripción del Articulo

This descriptive investigation aims to describe the reading comprehension levels of the fourth grade primary students from public schools in Carmen de la Legua Reynoso distric, Callao. We applied the ACL to the sample made of 457 students to 4to. Primary grade, the results show that most of these st...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Escate Portal, Gilda Maribel
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1155
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1155
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Text comprehension
Primary education
Educational institution
Comprensión del texto
Educación primaria
Sistema de enseñanza
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This descriptive investigation aims to describe the reading comprehension levels of the fourth grade primary students from public schools in Carmen de la Legua Reynoso distric, Callao. We applied the ACL to the sample made of 457 students to 4to. Primary grade, the results show that most of these students reach a low level in reading comprehension. They reach an average level in literal dimension; however, they reach very low in reorganizational dimension and low in inferential and critical dimension, most of the male students present a higher level than female. We conclude that the students should improve the more complex dimensions of reading comprehension to strengthen their learning.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).