Niveles de comprensión lectora en alumnos del quinto grado de primaria de una institución educativa de Bellavista - Callao
Descripción del Articulo
The investigation of not experimental type used a descriptive simple design, which intention was identified the levels of reading comprehension in the students of 5to degree of primary of an educational institution of the district of Bellavista - Callao. It was considered to be a sample not probabil...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1345 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1345 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Text comprehension Primary education Educational institution Comprensión del texto Educación primaria Sistema de enseñanza https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The investigation of not experimental type used a descriptive simple design, which intention was identified the levels of reading comprehension in the students of 5to degree of primary of an educational institution of the district of Bellavista - Callao. It was considered to be a sample not probabilística of 85 pupils. The categories of qualification are established for the variable reading comprehension, as well as his four dimensions which were evaluated by a test of reading comprehension ACL5 of Catalá, Catalá, Catalá, Molina and Monclús (2001) adapted by the author (2009). The results demonstrated that the literal dimension evaluated in the sample presents a low range in 52,9 %, the dimension inferencial evaluated is low in 49,4 %, the dimension criterial with an average range of 35,3 % and the capacity of reorganization of reading comprehension is low in 71,8 % of consulted subjects. In the general evaluation of the reading comprehension the index of approval presents an average range of 68,2 % of the sample. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).