Cultura organizacional y autopercepción del desempeño docente en las instituciones educativas del nivel primaria Red N° 7 Callao
Descripción del Articulo
This research present aims correlation description to relate the educational organizational culture and teaching performance of primary level educational institutions belongs to seven red of Callao. The sample consisted of 184 teachers. The instruments were used a questionnaire of Education Organiza...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | USIL-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1224 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1224 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Cultural behaviour Self-perception Teacher behaviour Perceptual development Primary schools Comportamiento cultural Percepción de sí mismo Desarrollo perceptivo Escuela primaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | This research present aims correlation description to relate the educational organizational culture and teaching performance of primary level educational institutions belongs to seven red of Callao. The sample consisted of 184 teachers. The instruments were used a questionnaire of Education Organizational Culture Inventory Marcone (2003) and questionnaire of teaching performance on the Valdés (2000) approach were used. The results show that there is significant correlation between organizational culture and teaching performance. Nevertheless there is prevalence medium levels of teaching performance. It was concluded that the organizational culture of education is an effective tool for teacher performance. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).