Niveles del Síndrome de Burnout en profesoras de educación inicial sector Callao
Descripción del Articulo
The purpose of this descriptive research was to determine the level of burnout syndrome in early childhood education teachers Callao area, dimensions: emotional exhaustion, depersonalization and personal accomplishment. The sample was available 153 teachers formed public educational institutions of...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | USIL-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1330 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1330 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Overtaxing Beginning learning Teacher Tensión mental Enseñanza inicial Personal docente https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The purpose of this descriptive research was to determine the level of burnout syndrome in early childhood education teachers Callao area, dimensions: emotional exhaustion, depersonalization and personal accomplishment. The sample was available 153 teachers formed public educational institutions of the initial level of Callao, the instrument used was the Maslach Burnout Inventory (MBI) Maslach & Jackson 1981/1986). The emotional exhaustion scores were 73.9% in the low, 18.3% in the average and 7.8% in the high level, 83% in depersonalization is in the low, 10.5% in the middle and the 6.5% in high, low personal accomplishment in 11.1% level is low, at 28.1% on average and 60.8% in the high level. The teachers of Callao apparently have low levels of burnout. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).