Desempeño docente y rendimiento académico en matemática de los alumnos de una institución educativa de Ventanilla - Callao
Descripción del Articulo
This research is not experimental and correlational descriptive design aims to meet the educational performance and its relationship to academic performance of students in a school of Ventanilla - Callao, with a population sample of 94 students, aged between 11 and 13. A survey and a test of academi...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1220 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1220 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Research and development Teacher behavior Achievement measurement Experimental education Investigación y desarrollo Conducta del profesor Medida del rendimiento Pedagogía experimental https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This research is not experimental and correlational descriptive design aims to meet the educational performance and its relationship to academic performance of students in a school of Ventanilla - Callao, with a population sample of 94 students, aged between 11 and 13. A survey and a test of academic achievement in the area of mathematics, proceeding with the collection of data for the interpretation thereof. The results of research on teacher performance determine that there is a trend of regular level; addition, academic performance in mathematics was also prone to regular level. With respect to the relationship we found a positive correlation between student achievement and teacher performance components. We also found significant difference between the average teacher performance by levels of academic performance. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).