Comprensión lectora y logro de competencias matemáticas en estudiantes de segundo grado de educación primaria en la I.E 60050 República de Venezuela de Iquitos 2022

Descripción del Articulo

The aim of this study was to determine the relationship between reading comprehension and achievement of mathematical skills in students of the second grade of primary education at IE 60050 Republica de Venezuela de Iquitos in 2022. Materials and methods: It was applied a Reading comprehension diagn...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Encina Seopa, Johana Marfith
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9613
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/9613
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estrategias de aprendizaje
Comprensión lectora
Educación basada en competencias
Matemáticas
Estudiante de primaria
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The aim of this study was to determine the relationship between reading comprehension and achievement of mathematical skills in students of the second grade of primary education at IE 60050 Republica de Venezuela de Iquitos in 2022. Materials and methods: It was applied a Reading comprehension diagnostic test to 101 students, previous validation for experts. The study was descriptive – relational and the design was not experimental and transversal. It was observed that there is a significant relationship between reading comprehension and mathematics learning (Tb=0,425) significance p = 0,00 < 0,05. Conclusion: The levels of reading comprehension determine the achievement of mathematical skills in students of the second grade of primary education are in the IE 60050 República de Venezuela of Iquitos
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).