Juegos verbales y la comunicación oral en niños de la Institución Educativa Inicial N°343 Corazón de Jesús, Ramón Castilla 2024
Descripción del Articulo
The purpose of this research was to determine the relationship between the level of application of verbal games and the level of oral communication in children of the Institución Educativa Inicial N°343 Corazón de Jesús, Ramón Castilla 2024. In this study, a research approach based on quantitative m...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11160 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11160 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Comunicación oral Juegos educativos Aprendizaje verbal Niño en edad preescolar Escuela de párvulos https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The purpose of this research was to determine the relationship between the level of application of verbal games and the level of oral communication in children of the Institución Educativa Inicial N°343 Corazón de Jesús, Ramón Castilla 2024. In this study, a research approach based on quantitative methods. The non-experimental research design was applied, adjusting a transectional correlational model. The population under study consisted of 76 children. The technique applied to collect information was observation, using an observation guide as an instrument. Which were validated by three experts in the field, resulting in the value of the Student's t statistic being 8.978, with a p-value (bilateral significance) of 0.000, which is less than 0.05. This allowed us to reject the null hypothesis (Ho) and accept the alternative hypothesis (Ha) with a significance level of 5%. In this way, it was concluded that there is a statistically significant relationship between verbal games and the development of oral communication in children. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).