Los títeres y la comunicación oral en niños de la Institución Educativa Inicial N° 728 24 de Junio, Ramón Castilla 2022
Descripción del Articulo
This research has been developed to determine the level of relationship between puppets and oral communication in children of the Initial Educational Institution No. 728, June 24 Ramón Castilla 2022. This study has a non-experimental, relational design. Children from the initial educational institut...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9660 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9660 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación de la primera infancia Estrategias de aprendizaje Proceso de aprendizaje Expresión oral Juguete educativo https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This research has been developed to determine the level of relationship between puppets and oral communication in children of the Initial Educational Institution No. 728, June 24 Ramón Castilla 2022. This study has a non-experimental, relational design. Children from the initial educational institution No. 728 were chosen as the population; totaling 62 children. Census sampling was applied, that is, the entire population, data collection was carried out through interview and observation techniques and expert judgments of reliability. It is concluded that there is a low relationship between the variable puppets and oral communication (rs=0.168*; Sig. < 0.05). The research hypothesis is rejected, and the alternative or null hypothesis is accepted “There is no relationship between puppets and oral communication in children of the Initial Educational Institution N°728, June 24, Ramón Castilla 2022 |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).