Síndrome de burn out y desempeño laboral del docente en la Institución Inicial Victoria Barcia Boniffatti, Iquitos 2021
Descripción del Articulo
The results of the research on the relationship between burn out syndrome and the job performance of teachers at the Victoria Barcia Boniffatti Early Education School in Iquitos, 2021, reveal significant findings. The population and sample consisted of 36 teachers, who were surveyed using questionna...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11201 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11201 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Rendimiento laboral Síndrome de burnout Docente de preescolar https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The results of the research on the relationship between burn out syndrome and the job performance of teachers at the Victoria Barcia Boniffatti Early Education School in Iquitos, 2021, reveal significant findings. The population and sample consisted of 36 teachers, who were surveyed using questionnaires validated by experts. The study followed a relational, field-based, bivariate, and cross-sectional methodological design. The findings conclude a significant negative relationship between burn out syndrome and job performance. Specifically, teachers with lower levels of burn out demonstrated superior job performance. The statistical analysis, conducted using Kendall’s Tau-b coefficient (-0.167; p<0.05), confirms this negative correlation, indicating that burn out adversely affects the work efficiency of teachers. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).