Situaciones didácticas de Brousseau en el mejoramiento de las competencias en el área de matemáticas de estudiantes del primer nivel de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades UNAP Iquitos 2021
Descripción del Articulo
The present study aimed to evaluate the effect of applying Brousseau's didactic situations on improving mathematics competencies among first-level students of the Faculty of Education and Humanities - UNAP, Iquitos 2021. The methodology used was a field and quasi-experimental design. Data colle...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11528 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11528 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Didáctica de las matemáticas Método de enseñanza Aptitudes matemáticas Estudiante universitario https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The present study aimed to evaluate the effect of applying Brousseau's didactic situations on improving mathematics competencies among first-level students of the Faculty of Education and Humanities - UNAP, Iquitos 2021. The methodology used was a field and quasi-experimental design. Data collection was based on two techniques: a performance test and a rubric. The sample consisted of students enrolled in the Mathematics II course, divided into an experimental group with 30 students and a control group with 30 students, for a total of 60 students. The results indicate that the application of Brousseau's didactic situations significantly improves competencies in mathematics, as evidenced by a comparison between the initial and final situations, which showed statistically significant changes (p < 0.05). It is concluded that the application of Brousseau's didactic situations significantly enhances the resolution of problems related to regularity, equivalence, and change, thereby improving students' competencies in mathematics. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).