Estudio del desarrollo de la ventaja competitiva por medio de estrategias de fidelización en las tiendas por departamento de la zona 7 de Lima Metropolitana

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The development of competitive advantage has gained high interest in the current context of Covid-19 because many of the companies have been forced to temporary closures, the development of new strategies that differentiate them from their competitors has gained importance, since if they do not acqu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Molina Quispe, Jocelyn Kristel
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/19137
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/19137
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Competitividad
Competencia económica
Fidelización del cliente
Almacenes al por menor
Lima Metropolitana (Perú)
Competitiveness
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Customer loyalty programs
Department stores
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description The development of competitive advantage has gained high interest in the current context of Covid-19 because many of the companies have been forced to temporary closures, the development of new strategies that differentiate them from their competitors has gained importance, since if they do not acquire and implement these strategies, clients will defect. Competitive advantage is an open field and involves the implementation of strategies so that they can achieve higher margins in the company. This review focuses on what the implementation of loyalty strategies represents, its construct, its importance, characteristics, and types of strategies for future research. A review of 34 bibliographic references was made, of articles published in academic journals from 2015 to the present, books by the main authors of the topics discussed as competitive advantage and loyalty strategies, as well as theses related to the topic of research with the same time of the academic articles. Sections will be presented with fundamental aspects for dealing with the issues of customer loyalty and development of competitive advantage. In addition, will develop the main strategies that companies must implement to face this new situation and retain their customers through differentiation, emphasizing the Retail sector specifically in department stores in Zone 7 of Metropolitan Lima.
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Competitive advantage is an open field and involves the implementation of strategies so that they can achieve higher margins in the company. This review focuses on what the implementation of loyalty strategies represents, its construct, its importance, characteristics, and types of strategies for future research. A review of 34 bibliographic references was made, of articles published in academic journals from 2015 to the present, books by the main authors of the topics discussed as competitive advantage and loyalty strategies, as well as theses related to the topic of research with the same time of the academic articles. Sections will be presented with fundamental aspects for dealing with the issues of customer loyalty and development of competitive advantage. In addition, will develop the main strategies that companies must implement to face this new situation and retain their customers through differentiation, emphasizing the Retail sector specifically in department stores in Zone 7 of Metropolitan Lima.El desarrollo de la ventaja competitiva cobró alto interés en el contexto de COVID-19, debido a que muchas de las empresas se han visto obligadas a cierres temporales. El desarrollo de nuevas estrategias que los diferencien de sus competidores ha ganado importancia, dado que de no adquirir e implementar estas estrategias los clientes desertan con mayor rapidez. La ventaja competitiva es un campo bastante abierto e involucra la implementación de estrategias de manera que estas puedan lograr mayores márgenes en la compañía. Esta revisión se enfoca en lo que representa la implementación de estrategias de fidelización, su constructo, su importancia, características y tipos de estrategias para investigaciones futuras. Se hizo una revisión de 34 referencias bibliográficas, principalmente de artículos publicados en revistas académicas desde el año 2015 hasta la actualidad, libros de los principales autores de los temas tratados como ventaja competitiva y estrategias de fidelización, así como también de tesis relacionadas al tema de investigación con el mismo tramo de tiempo de los artículos académicos antes mencionados. Se presentarán secciones con aspectos fundamentales para el tratamiento de los temas de fidelización de clientes y desarrollo de la ventaja competitiva. Además, en esta tesis se desarrollará las principales estrategias que las empresas deben implementar para hacer frente a esta nueva coyuntura y retener a sus clientes por medio de la diferenciación haciendo énfasis en el sector Retail específicamente en tiendas por departamento de la Zona 7 de Lima Metropolitana.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMACompetitividadCompetencia económicaFidelización del clienteAlmacenes al por menorLima Metropolitana (Perú)CompetitivenessCompetitionCustomer loyalty programsDepartment storeshttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Estudio del desarrollo de la ventaja competitiva por medio de estrategias de fidelización en las tiendas por departamento de la zona 7 de Lima MetropolitanaStudy of the development of competitive advantage through loyalty strategies in department stores in zone 7 of Metropolitan Limainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administraciónhttps://orcid.org/0000-0002-1955-4471823958441301672306873https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalHerrera Ruiz, Ricardo VilioCrousillat Guerrero, José FernandoMatto Cáceres, Alberto Enrique Jesúshttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis5200 - 34.A115CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19137/4/license_rdf5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661MD54THUMBNAILT018_72306873_T.pdf.jpgT018_72306873_T.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg12419https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19137/7/T018_72306873_T.pdf.jpge5cd0c186678e60adc06864410facb58MD57FA_72306873.pdf.jpgFA_72306873.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg15459https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19137/9/FA_72306873.pdf.jpge5d47b5c287755f7b4cf2b0bebceff85MD5920152099 MOLINA QUISPE , JOCELYN KRISTEL.pdf.jpg20152099 MOLINA QUISPE , JOCELYN KRISTEL.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7835https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/19137/11/20152099%20MOLINA%20QUISPE%20%2c%20JOCELYN%20KRISTEL.pdf.jpg9616a769baa1acc885923002c1f1e152MD511LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; 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