Data on the Facebook marketing strategies used by fast-food chains in four Latin American countries during the COVID-19 lockdowns

Descripción del Articulo

During the COVID-19 pandemic, most countries implemented lockdowns that motivated changes in the dietary patterns, physical activity, and body mass index (BMI) of consumers worldwide, as well as the emergence of new food marketing strategies in social media. We sought to design and validate a method...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Rozas Urrunaga, Lucila Jimena, Castronuovo, Luciana, Busse Cárdenas, Peter, Mus, Sophia, Barnoya, Joaquín, Garrón, Alejandra, Tiscornia, María Victoria, Guanieri, Leila
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/19570
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/19570
https://doi.org/10.1186/s13104-021-05870-8
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Marketing strategies
Marketing planning
Fast food restaurants
Facebook (Electronic resource)
Latin America
Estrategias de marketing
Plan de marketing
Restaurantes de comida rápida
Facebook
América Latina
COVID-19
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
Descripción
Sumario:During the COVID-19 pandemic, most countries implemented lockdowns that motivated changes in the dietary patterns, physical activity, and body mass index (BMI) of consumers worldwide, as well as the emergence of new food marketing strategies in social media. We sought to design and validate a methodology for monitoring and evaluating the Facebook marketing strategies of multinational fast-food chains in response to the COVID-19 pandemic.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).