Manual de identidad visual y estrategia de marketing digital para la marca intrépidos 4x4
Descripción del Articulo
Intrépidos 4x4 is a company dedicated to creating off-road routes through Peru for lovers of 4x4 trucks, better known as all-terrain, and who want to experience the adrenaline in this type of journey outside the city. Although the brand has a presence on digital platforms such as Facebook, Instagram...
Autor: | |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/16032 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/16032 |
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Manual de identidad visual y estrategia de marketing digital para la marca intrépidos 4x4 Ojeda Flores-Araoz, Tania Visual identity Trademark Advertising Internet marketing Branding (Marketing) Identidad visual Marca Publicidad Marketing en Internet https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00 |
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Intrépidos 4x4 is a company dedicated to creating off-road routes through Peru for lovers of 4x4 trucks, better known as all-terrain, and who want to experience the adrenaline in this type of journey outside the city. Although the brand has a presence on digital platforms such as Facebook, Instagram and TikTok, the purpose of this professional work is to propose a digital marketing strategy to increase its reach and the number of subscribers to its routes. In addition, position it as an off-roader community characterized by safety and camaraderie. Based on the analysis of the Intrépidos 4x4 brand, a brand manual was also developed that contains visual identity elements such as a logo, structure for stories and publications, appropriate fonts, photographic style, tone of communication and personality, among others. others. These materials will make it possible to build a consistent brand on all the platforms on which it has a presence and the actions it executes |
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In addition, position it as an off-roader community characterized by safety and camaraderie. Based on the analysis of the Intrépidos 4x4 brand, a brand manual was also developed that contains visual identity elements such as a logo, structure for stories and publications, appropriate fonts, photographic style, tone of communication and personality, among others. others. These materials will make it possible to build a consistent brand on all the platforms on which it has a presence and the actions it executesIntrépidos 4x4 es una empresa dedicada a crear rutas off-road por el Perú para los amantes de las camionetas 4x4, más conocidas como todo terreno, y que desean experimentar la adrenalina en este tipo de travesías fuera de la ciudad. Si bien la marca tiene presencia en plataformas digitales como Facebook, Instagram y TikTok, el propósito de este trabajo profesional es proponer una estrategia de marketing digital para incrementar su alcance y el número de inscritos a sus rutas. Además, posicionarla como una comunidad off-roader caracterizada por la seguridad y compañerismo. A partir del análisis de la marca Intrépidos 4x4, también se desarrolló un manual de marca que contiene elementos de identidad visual como logotipo, estructura para las historias y publicaciones, tipografías adecuadas, estilo fotográfico, tono de comunicación y personalidad, entre otros. Estos materiales permitirán construir una marca coherente en todas las plataformas en las tenga presencia y las acciones que ejecute.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAVisual identityTrademarkAdvertisingInternet marketingBranding (Marketing)Identidad visualMarcaPublicidadMarketing en Internethttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Manual de identidad visual y estrategia de marketing digital para la marca intrépidos 4x4info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación.Licenciado en Comunicación32202670800999https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalVillacorta Calderón, RocioCaro Vela, LauraValencia Espinal, María Teresahttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesionalOICC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16032/2/license_rdf5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661MD52THUMBNAILOjeda-Flores-Araoz_Manual-Identidad-Visual.pdf.jpgOjeda-Flores-Araoz_Manual-Identidad-Visual.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg10366https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16032/5/Ojeda-Flores-Araoz_Manual-Identidad-Visual.pdf.jpg31a0e45a82fc1c88fcd216f92e76bd8eMD55LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16032/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53TEXTOjeda-Flores-Araoz_Manual-Identidad-Visual.pdf.txtOjeda-Flores-Araoz_Manual-Identidad-Visual.pdf.txtExtracted texttext/plain73469https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16032/4/Ojeda-Flores-Araoz_Manual-Identidad-Visual.pdf.txtfe0e0f2191ff53d575b030034e637ab2MD54ORIGINALOjeda-Flores-Araoz_Manual-Identidad-Visual.pdfOjeda-Flores-Araoz_Manual-Identidad-Visual.pdfapplication/pdf3273470https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/16032/1/Ojeda-Flores-Araoz_Manual-Identidad-Visual.pdf2a583f32307813473387fc8b70840d23MD5120.500.12724/16032oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/160322024-11-05 14:59:19.799Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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 |
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