Manual de identidad visual y estrategia de marketing digital para la marca intrépidos 4x4

Descripción del Articulo

Intrépidos 4x4 is a company dedicated to creating off-road routes through Peru for lovers of 4x4 trucks, better known as all-terrain, and who want to experience the adrenaline in this type of journey outside the city. Although the brand has a presence on digital platforms such as Facebook, Instagram...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ojeda Flores-Araoz, Tania
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/16032
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/16032
Nivel de acceso:acceso abierto
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description Intrépidos 4x4 is a company dedicated to creating off-road routes through Peru for lovers of 4x4 trucks, better known as all-terrain, and who want to experience the adrenaline in this type of journey outside the city. Although the brand has a presence on digital platforms such as Facebook, Instagram and TikTok, the purpose of this professional work is to propose a digital marketing strategy to increase its reach and the number of subscribers to its routes. In addition, position it as an off-roader community characterized by safety and camaraderie. Based on the analysis of the Intrépidos 4x4 brand, a brand manual was also developed that contains visual identity elements such as a logo, structure for stories and publications, appropriate fonts, photographic style, tone of communication and personality, among others. others. These materials will make it possible to build a consistent brand on all the platforms on which it has a presence and the actions it executes
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In addition, position it as an off-roader community characterized by safety and camaraderie. Based on the analysis of the Intrépidos 4x4 brand, a brand manual was also developed that contains visual identity elements such as a logo, structure for stories and publications, appropriate fonts, photographic style, tone of communication and personality, among others. others. These materials will make it possible to build a consistent brand on all the platforms on which it has a presence and the actions it executesIntrépidos 4x4 es una empresa dedicada a crear rutas off-road por el Perú para los amantes de las camionetas 4x4, más conocidas como todo terreno, y que desean experimentar la adrenalina en este tipo de travesías fuera de la ciudad. Si bien la marca tiene presencia en plataformas digitales como Facebook, Instagram y TikTok, el propósito de este trabajo profesional es proponer una estrategia de marketing digital para incrementar su alcance y el número de inscritos a sus rutas. Además, posicionarla como una comunidad off-roader caracterizada por la seguridad y compañerismo. A partir del análisis de la marca Intrépidos 4x4, también se desarrolló un manual de marca que contiene elementos de identidad visual como logotipo, estructura para las historias y publicaciones, tipografías adecuadas, estilo fotográfico, tono de comunicación y personalidad, entre otros. Estos materiales permitirán construir una marca coherente en todas las plataformas en las tenga presencia y las acciones que ejecute.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAVisual identityTrademarkAdvertisingInternet marketingBranding (Marketing)Identidad visualMarcaPublicidadMarketing en Internethttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Manual de identidad visual y estrategia de marketing digital para la marca intrépidos 4x4info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. 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