Semiótica, publicidad y jóvenes: Discriminación de género en una marca de telefonía celular

Descripción del Articulo

In this investigation we elaborate a semiotic analysis of advertisement addressed to young Ecuadorean people by the cellular telephone company Tuenti. Afterwards, we perform a perception study using the Focus Group technique. The objective is to find out the perception that young people have regardi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Ortíz, María Gabriela, Finol, José Enrique
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/7732
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/7732
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Advertising-Language
Women in advertising
Sex discrimination
Semiotics
Semiótica
Lenguaje publicitario
Mujeres en la publicidad
Discriminación sexual
Machismo
Descripción
Sumario:In this investigation we elaborate a semiotic analysis of advertisement addressed to young Ecuadorean people by the cellular telephone company Tuenti. Afterwards, we perform a perception study using the Focus Group technique. The objective is to find out the perception that young people have regarding the messages transmitted in the advertisements y the aforementioned brand, and whether thy normalize gender discrimination and machismo. The results evidence that the analyzed adverts use images of women and reproduce stereotypes which are perceived as discriminatory or machistas. © 2018, Universidad del Zulia. All rights reserved.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).