Conceptual framework of viral marketing: a review of the literature of the last years: Marco conceptual del marketing viral: una revisión de la literatura de los últimos años
Descripción del Articulo
The purpose of this research was to build a conceptual framework of viral marketing startingfrom a literary review of the various studies published in indexed magazines in the recentyears. It is concluded that viral marketing can be defined as a marketing technique thatuses the intercommunication of...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/2890 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Viral marketing Social network Brand Diffusion Transmission Users Massive media Marketing viral Redes sociales Marca Difusión Transmisión Usuarios Medios Masivos |
id |
REVURP_0a2d5c244f02ab1ae37db6f7561c573f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/2890 |
network_acronym_str |
REVURP |
network_name_str |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
repository_id_str |
|
spelling |
Conceptual framework of viral marketing: a review of the literature of the last years: Marco conceptual del marketing viral: una revisión de la literatura de los últimos añosGarcia-Salirrosas, Elizabeth EmperatrizViral marketingSocial networkBrandDiffusionTransmissionUsersMassive mediaMarketing viralRedes socialesMarcaDifusiónTransmisiónUsuariosMedios MasivosThe purpose of this research was to build a conceptual framework of viral marketing startingfrom a literary review of the various studies published in indexed magazines in the recentyears. It is concluded that viral marketing can be defined as a marketing technique thatuses the intercommunication of consumers through the 2.0 tools, managing to spread themessage on the network at initiative of the user, giving the possibility to increase the valueof the organization through fast and unlimited transmission, similar to a flu or computervirus. This technique takes advantage of people’s communication, since feelings, emotionsand experiences are transmitted through their networks. Viral marketing must be usedconveniently, justifying its use through a simple message that goes beyond repeatinginformation in the different media, thus achieving a good communication practice, andcreating interconnectivity between organizations and their consumers.El propósito de esta investigación fue construir un marco conceptual del marketing viral apartir de una revisión literaria de los diversos estudios publicados en revistas indexadas enlos últimos años. Se concluye que el marketing viral se puede definir como una técnica demarketing que utiliza la intercomunicación de los consumidores a través de las herramientas2.0, logrando difundir el mensaje en red por iniciativa del usuario, dando la posibilidad deaumentar el valor de la organización mediante una transmisión rápida e ilimitada, similara un virus gripal o informático. Esta técnica aprovecha las relaciones de comunicación delas personas ya que se transmiten sentimientos, emociones y experiencias a través desus redes. El marketing viral debe ser empleado convenientemente, justificando su uso através de un mensaje que vaya más allá de repetir información en los distintos medios, yasí lograr una buena práctica de comunicación y crear mayor interconectividad entre lasorganizaciones y sus consumidores.Universidad Ricardo Palma2020-07-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/epub+zipapplication/octet-streamhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/289010.31381/gbaj.v4i2.2890Global Business Administration Journal; Vol. 4 Núm. 1 (2020): GLOBAL BUSINESS ADMINISTRATION JOURNAL; 18-27Global Business Administration Journal; Vol. 4 No. 1 (2020): GLOBAL BUSINESS ADMINISTRATION JOURNAL; 18-272520-901910.31381/gbaj.v4i2reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPenghttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890/3258http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890/4048http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890/4062http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890/4077Derechos de autor 2020 Global Business Administration Journalinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/28902024-05-15T23:03:07Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Conceptual framework of viral marketing: a review of the literature of the last years: Marco conceptual del marketing viral: una revisión de la literatura de los últimos años |
title |
Conceptual framework of viral marketing: a review of the literature of the last years: Marco conceptual del marketing viral: una revisión de la literatura de los últimos años |
spellingShingle |
Conceptual framework of viral marketing: a review of the literature of the last years: Marco conceptual del marketing viral: una revisión de la literatura de los últimos años Garcia-Salirrosas, Elizabeth Emperatriz Viral marketing Social network Brand Diffusion Transmission Users Massive media Marketing viral Redes sociales Marca Difusión Transmisión Usuarios Medios Masivos |
title_short |
Conceptual framework of viral marketing: a review of the literature of the last years: Marco conceptual del marketing viral: una revisión de la literatura de los últimos años |
title_full |
Conceptual framework of viral marketing: a review of the literature of the last years: Marco conceptual del marketing viral: una revisión de la literatura de los últimos años |
title_fullStr |
Conceptual framework of viral marketing: a review of the literature of the last years: Marco conceptual del marketing viral: una revisión de la literatura de los últimos años |
title_full_unstemmed |
Conceptual framework of viral marketing: a review of the literature of the last years: Marco conceptual del marketing viral: una revisión de la literatura de los últimos años |
title_sort |
Conceptual framework of viral marketing: a review of the literature of the last years: Marco conceptual del marketing viral: una revisión de la literatura de los últimos años |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Garcia-Salirrosas, Elizabeth Emperatriz |
author |
Garcia-Salirrosas, Elizabeth Emperatriz |
author_facet |
Garcia-Salirrosas, Elizabeth Emperatriz |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Viral marketing Social network Brand Diffusion Transmission Users Massive media Marketing viral Redes sociales Marca Difusión Transmisión Usuarios Medios Masivos |
topic |
Viral marketing Social network Brand Diffusion Transmission Users Massive media Marketing viral Redes sociales Marca Difusión Transmisión Usuarios Medios Masivos |
description |
The purpose of this research was to build a conceptual framework of viral marketing startingfrom a literary review of the various studies published in indexed magazines in the recentyears. It is concluded that viral marketing can be defined as a marketing technique thatuses the intercommunication of consumers through the 2.0 tools, managing to spread themessage on the network at initiative of the user, giving the possibility to increase the valueof the organization through fast and unlimited transmission, similar to a flu or computervirus. This technique takes advantage of people’s communication, since feelings, emotionsand experiences are transmitted through their networks. Viral marketing must be usedconveniently, justifying its use through a simple message that goes beyond repeatinginformation in the different media, thus achieving a good communication practice, andcreating interconnectivity between organizations and their consumers. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-09 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890 10.31381/gbaj.v4i2.2890 |
url |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890 |
identifier_str_mv |
10.31381/gbaj.v4i2.2890 |
dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890/3258 http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890/4048 http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890/4062 http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Global_Business/article/view/2890/4077 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Global Business Administration Journal info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Global Business Administration Journal |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html application/epub+zip application/octet-stream |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Ricardo Palma |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Ricardo Palma |
dc.source.none.fl_str_mv |
Global Business Administration Journal; Vol. 4 Núm. 1 (2020): GLOBAL BUSINESS ADMINISTRATION JOURNAL; 18-27 Global Business Administration Journal; Vol. 4 No. 1 (2020): GLOBAL BUSINESS ADMINISTRATION JOURNAL; 18-27 2520-9019 10.31381/gbaj.v4i2 reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palma instname:Universidad Ricardo Palma instacron:URP |
instname_str |
Universidad Ricardo Palma |
instacron_str |
URP |
institution |
URP |
reponame_str |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
collection |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1800406524603924480 |
score |
13.940932 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).